خبرگزاری کار ایران

سرپرست هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه:

ستان کرمانشاه می تواند به دوران اوج خود در ژیمناستیک بازگردد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۰۹۰

سالن ژیمناستیک  کرمانشاه در سطح کشور نمونه است

سرپرست هیات ژیمناستیک کرمانشاه از برنامه ریزی برای بازگشت دوباره ژیمناستیک استان به دوران اوج خود و پرورش قهرمانان ملی و جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه "پرویز مرادی" سرپرست هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه امروز بعد ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بسیار بالای استان کرمانشاه در ورزش ژیمناستیک گفت: در زمان های نه چندان دور قهرمانانی از این استان در سطح ملی و بین المللی افتخار آفرینی می کردند که به نوعی برخی رشته ها سرآمد کشور بودند.

وی افزود: متاسفانه ورزش استان خصوصا ژیمناستیک همواره در برخی اوقات با چالش های روبرو بوده است که باعث عدم توسعه و رسیدن به طرفیت و پتانسیل رشته های ورزشی شده است و ژیمناستیک هم از این قاعده مستثنی نیست.

مرادی تصریح کرد: در سال های اخیر خوشبختانه ورزش و ورزش قهرمانی مورد توجه مدیران قرار گرفته است و تلاش های بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته است که نتایج آن را به تدریج شاهد هستیم.

سرپرست هیات ژیمناستیک استان با بیان اینکه سالن ژیمناستیک کرمانشاه یکی از مجهزترین سالن های کشور است گفت: خوشبختانه سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه در کشور نمونه است و یک سالن تقریبا استاندار است  که تجهیزات آن در دهه 70 از کشور آلمان خریداری شده است با معیارهای جهانی مطابقت دارد و تقریبا 8 دستگاه و وسیله اصلی این رشته را دارد هرچند در برخی از دستگاهها مشکلاتی وجود دارد که با توجه به هزینه بسیار بالای آنها و تحریم های کشورمان به روز رسانی و ترمیم آنها مقداری سخت است اما رویکرد منوچهر حاتمی مدیر کل ورزش و جوانان استان در این زمینه بسیار خوب و مثبت و امید بخش است.

سرپرست هیات ژیمناستیک استان در بخش  دیگری از سخنانش با اشاره به وجود داره ای از مشکلات در زمینه عدم توسعه ژیمناستیک در استان گفت:  دو چالش اصلی این هیات در استان را عدم توسعه‌ نیافتگی این رشته ورزشی در شهرستان‌ها و نداشتن دانش فنی مربیان نسبت به استان‌های دیگر است  هر چند در سال‌های گذشته کرمانشاه یکی از قطب‌های ژیمناستیک کشور بوده اما در حال حاضر جایگاه خود را از دست داده است.

سرپرست هیات ژیمناستیک تعداد مربیان فعلال این هیات در استان را حدود ۱۸۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: هشت شاخه رشته ژیمناستیک در کرمانشاه تقریبا فعال است اما در چهار رشته؛ هنری، آکرژیم، ترامپولین و ریتمیک بیشترین فعالیت را داریم.

مرادی به برنامه ریزی برای توسعه ژیمناستیک در سطح شهرستان ها هم اشاره کرد و گفت: ژیمناستیک در تمام شهرستانهای استان غیر از ثلاث باباجانی که سالن ورزشی آن در زلزله سال ۱۳۸۶ تخریب شد، فعال است، با این وجود هیات‌های شهرستانی با کمبود تجهیزات مواجه هستند که در این زمینه باید کمک هایی به آنها صورت گیرد.  

وی تاکید کرد: کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب، کرمانشاه و پاوه پنج شهرستان استان هستند که خانه ژیمناستیک دارند.

مرادی در ادامه نبود استاندارد‌های لازم بین‌المللی در باشگاه‌های خصوصی ژیمناستیک را، یکی از مشکلات این حوزه برشمرد و گفت: طی سال‌های گذشته، دریافت مجوز راه‌اندازی باشگاه‌های خصوصی ژیمناستیک به سهولت انجام می‌گرفت اما در حال حاضر با این موضوع سختگیرانه‌تر برخورد می‌شود.

سرپرست هیات ژیمناستیک استان در گوشه‌ دیگری از سخنانش تعداد ورزشکاران سازمان‌ یافته این هیات طی یک سال را 8 تا 10 هزار نفر عنوان کرد و افزود: ورزش ژیمناستیک در استان نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت و رشد قابل توجه‌ای داشته است.

وی در ادامه یکی از عوامل عدم‌جذب اسپانسر و حمایت مالی از ورزش ژیمناستیک در استان را نداشتن تقویم ورزشی طی یکی دوسال گذشته عنوان کرد و‌گفت: امیدواریم بتوانیم در سال آینده با ترسیم تقویم ورزشی این مشکل را مرتفع کنیم.

مرادی اشاره‌ای هم به شایعه عدم رشد و کوتاه ماندن قد کودکان با انجام ورزش ژیمناستیک در دوران خردسالی داشت و گفت: این شایعه در ورزش ژیمناستیک واقعیت ندارد اما افراد کوتاه‌قد قابلیت مانور بیشتری برای انجام حرکات ورزشی در این رشته  را دارند و در زمان استعداد‌یابی نیز افرادی انتخاب و گلچین می‌شوند که دارای قد کوتاهی باشند چون افراد بلندقد ظرفیت مانور کمتری در این رشته ورزشی را دارند.

وی  در ادامه به برنامه های هیات برای کشف استعدادهای جدید هم اشاره داشت و یادآورشد: در این زمینه چند سالی است که طرحی بزرگ با عنوان طرح سطح بندی اجرایی می شود که در آن هر سه ماه یک بار در قالب یک فستیوال ورزشکاران همه باشگاه ها حضور پیدا می کنند و از آنها آزمون هایی گرفته می شود تا نخبه‌ها شناسایی شوند. 

سرپرست هیأت ژیمناستیک استان افزود  روش کشف افراد مستعد در این رشته ورزشی را از طریق طرح بزرگ سطح‌بندی عنوان کرد و گفت: طی هر سه یا چهار‌ ماه یکبار فستیوال‌های سطح‌بندی بین باشگاه‌های خصوصی استان انجام می‌گیرد و افراد با استعداد به مراکز قهرمانی معرفی می‌شوند.

مرادی در ادامه با اشاره به انتخابات پیش‌روی این هیات در آینده نزدیک نیز گفت: قصد کاندید شدن برای ریاست این هیات را ندارم اما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات این رشته به کار خواهم گرفت.

وی در پایان از حمایت های رئیس فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان از رشته ژیمناستیک در استان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز