خبرگزاری کار ایران

شوک به ورزش کرمانشاه؛

هندبال زاگرس اسلام آباد غرب از لیگ برتر کناره گیری کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۰۱۸

تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب ، پر افتخارترین تیم باشگاهی غرب کشور با شرکت نکردن در قرعه کشی لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور، رسماً از این مسابقات کناره گیری کرد.

سجاد اعظم مدیرعامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه ضمن گلایه ازعدم حمایت مسئولان ورزش استان از این باشگاه گفت: باتوجه بالابودن هزینه‌ها و به دلیل‌عدم توانایی مالی جهت شرکت در مسابقات لیگ برتر و همچنین‌عدم حمایت مالی مسئولان استان از این تیم مجبور به کناره گیری از فصل آینده مسابقات لیگ برتر هندبال کشور شدیم.

مدیر عامل باشگاه هندبال زاگرس اسلام آباد غرب گفت: در حالی که چند روز از خبر کناره گیری تیم ما از رقابت‌های لیگ برتر هندبال کشور می‌گذرد هنوز هیچکدام از مسئولان استان و حتی اداره ورزش با این باشگاه تماس نگرفته‌اند تا علت کناره گیری را جویا شوند.

وی افزود: باشگاه زاگرس با وجود طرفداران بیشمار و افتخارات فراوانی که داشت متاسفانه همواره مورد غصب مسئولان ورزش استان بوده است و آن‌ها این‌عدم حمایت نه به مدیریت کنونی بلکه به مدیران قبلی نیز برمیگردد، زمانی که در سال ۱۳۹۹ باشگاه زاگرس پس از نایب قهرمانی در لیگ برتر و حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا به دلیل مشکلات مالی از لیگ برتر کناره گیری کرد، در آن زمان هم این کناره گیری کمترین اهمیت برای مسئولان نداشت.

اعظم تصریح کرد: به دلیل‌عدم حضور در فصل ۱۴۰۰ متاسفانه به لیگ دسته یک سقوط کردیم و با بازی های خوبی که داشتیم در صدر جدول لیگ دسته یک قرار گرفتیم و در میانه فصل مشکلات و چالش‌های فراوانی برای تیم پیش آمد که استاندار قبلی امیری مقدم و همچنین صابر رحیمی مدیریت پیشین اداره ورزش و جوانان استان وعده‌هایی دادند که از تیم حمایت می‌کنند ولی این قول وقرارها در حد حرف باقی ماند و در میانه لیگ با وجود مشکلات فراوان ما را تنها گذاشتند و درحالی که بسیاری فکر می‌کردند و امیدوار بودند که تیم زاگرس از ادامه بازی‌ها کنار بکشد اما با غیرت و تعصب بازیکنان به کار خود ادامه دادیم و توانستیم با قهرمانی در لیگ دسته یک جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را کسب کنیم و در سال گذشته با وجود مشکلات فراوان در لیگ برتر ماندیم.

مدیرعامل باشگاه اسلام آباد غرب با بیان اینکه در ماه‌های اخیر به تمام مدیران اعلام کردیم که در شهریور ماه مسابقات لیگ برتر شروع خواهد شد و زاگرس تنها نماینده تمام رشته‌های ورزشی استان در لیگ برتر است تقاضا داریم که حمایت کنید اما در کمال ناباوری هیچس اعتنایی نکرد و به ناچار مجبور شدیم از این مسابقات کناره گیری کنیم.

وی گفت: هزینه‌های بسیار سنگین حضور در لیگ برتر وعدم توانایی این باشگاه در پرداخت کامل این هزینه‌ها بدون حمایت مسئولان و داشتن اسپانسر باعث کناره گیری ما شد که بدون شک تبعات سنگینی برای ورزش استان بهمراه خواهد داشت.

سجاد اعظم با بیان اینکه کناره گیری تیم هندبال زاگرس اسلام آباد غرب تبعات منفی بسیاری بر ورزش استان خواهد گذاشت گفت: استانی که تیم توپی لیگ برتری نداشته باشد در واقع هیچ ورزشی ندارد زیرا با تمام احترامی که برای رشته‌های ورزشی انفرادی قاعل هستم باید گفت که مسابقات این رشته‌های مقطعی است و ورزشکار در طول سال یک یا نهایتا دو و سه بار می‌تواند شور و هیجان را برای مردم به ارمغان بیاورد اما در رشته‌های توپی و تیمی یک تیم در طول سال با میزبانی از تیم‌های مختلف و بزرگ هیجان را هر هفته برای حداقل شش ماه به استان می‌آورد و همین امر سبب شور و نشاط در استان می‌شود.

وی افزود: به قول مرحوم دکتر صدر: شهری که تیم لیگ برتری نداشته باشد روح مردمانش مرده است و شور و نشاط در آن وجود ندارد.

اعظم تاکید کرد: مدیران استان به هیچ عنوان نمی‌خواهند تیم لیگ برتری در کرمانشاه وجود داشته باشد زیرا برای آن‌ها هزینه و مسئولیت دارد و باید اماکن ورزشی را در اختیار تیم‌های لیگ برتری بگذارند و امنیت مسابقات را تامین کنند.

مدیر عامل باشگاه زاگرس افزود: باشگاه زاگرس علاوه بر ورزش بعنوان یک بنگاه اقتصادی نیز عمل کرده است و سبب اشتغالزایی ۲۵ نفر نیز شده است. اما باید مدیران این باشگاه در بحث اقتصادی حرفه‌ای‌تر عمل کنند و دانش روز باشگاه داری را در مدیریت خود اعمال کنند.

وی تصریح کرد: حضور باشگاه زاگرس در لیگ برتر هندبال می‌توانست شور و نشاط و انگیزه وصف ناپذیری را به جوانان استان که در در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در قعر جدول کشور هستند بدهد و کناره گیری این تیم و نبود تیم‌های لیگ برتری دیگر بدون شک تبعات منفی فراوانی برای استان بهمراه خواهد داشت.

این مدیر ورزشی گفت: در استان‌های همجوار شاهد حضور چند تیم در لیگ برتر ورزش‌های مختلف در بخش آقایان و خانم‌ها هستیم و در استانی مانند اصفهان علاوه بر فوتبال در لیگ برتر هندبال چند تیم خصوصی حضور دارند که نشان از توجه ویژه مسئولان این استان‌ها به ورزش‌های تیمی است که اثرات مثبت آن را می‌توان به وضوح در سطح جامعه جوان این استانها می‌توان ببینیم.

اعظم در بخش دیگری از سخنانش اثر منفی دیگر کناره گیری زاگرس از لیگ برتر را به از بین رفتن انگیزه در بین ورزشکاران و همچنین کسانی که می‌خواهند به بحث باشگاه داری روی بیاورند اشاره کرد و گفت: وقتی ورزشکاری می‌بیند که از سوی مسئولان امر از ورزش‌های تیمی حمایت صورت نمی‌گیرد بدون شک انگیزه او از بین خواهد رفت و یا در نهایت به استان‌ها و کشورهای دیگر مهاجرت خواهد و همین بحث در بین کسانی که می‌خواهند یک باشگاه را تاسیس کنند وجود خواهد داشت وقتی می‌بینند حمایتی از پرافتخارترین و محبوبترین باشگاه ورزشی استان صورت نمی‌گیرد و مجبور می‌شود از لیگ برتر کناره گیری کند قطعاً آن‌ها نیز انگیزه خود را از دست می‌دهند و مجموع همین موضوعات باعث خواهد شد که ورزش در استان از توسعه و پیشرفت فاصله بگیرد.

سجاد اعظم در پایان تاکید کرد: آکادمی باشگاه هندبال زاگرس در حال حاضر با بیش از ۴۰۰ هندبال آموز به فعالیت خود ادامه خواهد داد زیرا نسبت به آینده فرزندان این مرزوبوم متعهد هستیم و تا جایی که بتوانیم آن‌ها را در زمینه هندبال حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز