خبرگزاری کار ایران

نایب رییس چهارمین دوره شورای اسلامی گودین در گفتگو با ایلنا:

استاندار کرمانشاه؛ گودین را از برزخ «روستا یا شهر بودن» در آورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۸۸

از استاندار محترم کرمانشاه که برگرفته و منتخب دولت تدبیر و امید است و نیز دیگر مسئولان ارشد کشوری و استانی درخواست داریم که این خطه را از برزخ روستا یا شهر بودن درآورند که اگر واقعا گودین شهر است، خواستار ابلاغیه در گام اول هستیم که حداقل بتوانیم در جواب سئوالات مکرر مردم لفظ «شهر» را عنوان کنیم.

ایلنا: نایب رییس چهارمین دوره شورای اسلامی روستای گودین گفت: به‌کار بردن واژه روستا برای جمعیتی در حدود ۳۵۰۰ نفر، آن‌هم با فرهنگ و تمدنی که بیش از ۵ هزار سال قبل از میلاد سابقه دارد، کار اشتباه و ناثوابی است.

رضا گودینی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار ایلنا در کنگاور اظهار داشت: از طرفی افتخار به داشتن ۴۸ شهید و ۷ سردار نامی و تعداد زیادی جانباز و آزاده به اهمیت این منطقه افزوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر گودین دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی در تمامی زمینه‌هاست، افزود: سخت‌تر از واژه «روستایی» واژه «شهر» بودن گودین است که فاقد هیچ گونه امکاناتی همانند بودجه‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امکانات اولیه همانند بهداشتی، رفاهی و یا تفریحی است.

گودینی بیان داشت: دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع عادلانه خدمات و همچنین هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری گودین به عنوان شهر شناخته شد که به نظر بنده تنها لفظ «شهر» تغییر کرده اما از طرفی دریغ از هیچ گونه ابلاغیه، برنامه، راهکار و یا اعتباری.

وی با اشاره به اینکه این امر مشکلات عدیده‌ای هم برای مردم گودین و هم اعضای شورای اسلامیش پیش آورده، گفت: متاسفانه این امر نه تنها تمرکز و حرکت و برنامه‌های شورای اسلامی و اعضایش را مشوش و مخدوش ساخته، بلکه در پاسخ دادن به مردم راجع به شهر شدن یا روستا ماندن دچار شبهه، تردید و مشکل کرده است.

نایب رییس شورای اسلامی گودین تاکید کرد: از استاندار محترم کرمانشاه که برگرفته و منتخب دولت تدبیر و امید است و نیز دیگر مسئولان ارشد کشوری و استانی درخواست داریم که این خطه را از برزخ روستا یا شهر بودن درآورند که اگر واقعا گودین شهر است، خواستار ابلاغیه در گام اول هستیم که حداقل بتوانیم در جواب سئوالات مکرر مردم لفظ «شهر» را عنوان کنیم.

گودینی در پایان ابزار داشت: اگر گودین کما فی السابق روستاست که به‌فکر چاره‌اندیشی و راهکار مناسبی برای آن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز