خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛

رفع تداخل در بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۰۹

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از رفع تداخل در بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده  در نشست منطقه‌ای مدیران ادارات ثبت اسناد و املاک استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان افزود: در همین راستا برای 2 هزار و ۹۵۲ پلاک به مساحت ۱۵۳ هزار هکتار از اراضی ملی که حدود ۹۴ درصد می‌باشد، اسناد صادر شده و ۶ درصد باقیمانده اختلافات حقوقی است که به زودی مرتفع خواهد شد در مجموع امسال  از ۵۹۱ پلاک با حدود ۵۵۰ هزار هکتار مساحت رفع تداخل صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به برخی موانع و مشکلات بر سر صدور اسناد زراعی، گفت: در استان کرمانشاه و نیز استان های همجوار مساحت بالای اراضی کشاورزی سبب شده است صدور سند با مشکلات خاص خود مواجه شود به نحوی که در استان کرمانشاه نسبت اراضی کشاورزی به کل اراضی حدود ۴۴ درصد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه افزود: متراژ پایین برخی قطعات از اراضی زراعی که کمتر از یک هزار متر می باشند از دیگر موانع بر سر صدور اسناد است. در کنار این موضوع هزینه بالای صدور سند برای کشاورزان در شرایط کنونی اقتصادی به این موانع کمک کرده است که صدور سند با مشکل مواجه شود.

کافی نبودن نیروی متخصص از دیگر مشکلاتی بود که توسلی‌زاده به آن اشاره کرد.

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر حدنگاری و اینکه این موضوع امروز به یک امر مهم و اساسی تبدیل شده است، گفت: حد نگاری به کاهش اختلافات میان مردم، توسعه اجتماعی و ثبات در مالکیت ها کمک می کند و از این حیث برای کشور بسیار مهم است.

توسلی‌زاده اضافه کرد: در استان کرمانشاه این موضوع به عنوان اولویت مهم در دستور کار قرار دارد و در شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به عنوان مهمترین موضوع در دست بررسی و پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز