خبرگزاری کار ایران

مدیرمسئول نوای وقت در گفتگو با ایلنا:

عقلانیت سیاسی بر رفتار دولت حاکم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۹

دولت تدبیر و امید مسائل را به‌خوبی رصد می‌کند و می‌بیند و به‌دنبال راه حل‌های معقول می‌رود و راه حل‌ها را می‌شناسد، به‌دنبال فرافکنی نیست و تقصیر‌ها را به گردن بیرونی‌ها نمی‌اندازد.

مدیرمسئول و صاحب امتیاز روزنامه نوای وقت با اشاره به عمر چند ماهه دولت روحانی، اظهارداشت: نشانه‌های مثبتی از روند کار در کشور احساس می‌شود و تلاش دولتمردان روحانی در این زمینه بسیار ستودنی است.

شهسوار بسطامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه؛ بیان داشت: دولت تدبیر و امید مسائل را به‌خوبی رصد می‌کند و می‌بیند و به‌دنبال راه حل‌های معقول می‌رود و راه حل‌ها را می‌شناسد، به‌دنبال فرافکنی نیست و تقصیر‌ها را به گردن بیرونی‌ها نمی‌اندازد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه دولت یازدهم نسبت به دولت‌های قبل، کمتر شعار می‌دهد، افزود: دولت یازدهم وارد فضای پوپولیستی نمی‌شود، ادبیات «لمپنی» به‌کار نمی‌برد، به طرف عقلانیت می‌رود، دروغ نمی‌گوید و یک نوع عقلانیت سیاسی بر رفتار دولت حاکم است و جامعه آرام آرام به سوی توسعه گام بر می‌دارد.

بسطامی به تغییرات حاصل از دولت یازدهم اشاره داشت و گفت: در حوزه سیاست خارجی و با پشتوانه دیپلمات‌ها از جمله ظریف و عراقچی و با مشاوره‌های دکتر محمود سریع القلم پیشرفت‌های بسیاری حاصل شده و همچنین دفاع محکم و استوار مهندس زنگنه در اجلاس اوپک از منافع ملی ایران که تولید نفت را تا سقف ۴ میلیون بشکه در روز خواهد رساند، بارقه‌هایی از امید در دل ایرانیان را رقم زده است و همچنین تلاش خستگی ناپذیر نوبخت در ارائه بودجه سال۹۳ به مجلس نمایانگر این است که دولت خود را ملزم به قانون و پاسخگویی می‌داند؛ رویه‌ای که هرگز در دولت گذشته متداول نبود.

مدیرمسئول روزنامه نوای وقت با اشاره به اینکه دولت روحانی در به‌کار گیری نیروهای انسانی با تنگناهایی مواجه است، تاکید کرد: به طور کلی مهم‌ترین مساله در توسعه پایدار نقش و جایگاه نیروهای انسانی و کارآمد و فرهیخته است واقعیت امر این است به قول پروفسور «فردریک هابیسون» نخبگان و نیروهای انسانی کارآمد اساس ثروت ملت‌ها را تشکیل می‌دهند و سرمایه و منابع طبیعی عوامل تبعی و حاشیه‌اند باید بگویم انسان‌ها مصدر فکر و عمل‌اند، اگر دولت نتواند از آن‌ها استفاده کند توانایی توسعه را نخواهد داشت. مدیران این نکته را در نظر بگیرند که نباید از دالان منابع قدرتی که دایره روابط بسیار گسترده‌ای دارد دست به انتخاب نیروهای تحمیلی بزنند که در این دایره نیروهای فرصت طلب فراوانی دیده می شوند. لذا دولت استفاده از نخبگان و شایستگان که موتور محرکه توسعه هستند محروم خواهد شد. اگر دولت درهای مدیریتی را به هر دلیلی بر نخبگان و شایستگان ببندد عملا راه توسعه را بسته است.

وی افزود: دولت روحانی نباید جای مدیران ناکارآمد باشد، دولت تاکنون نشان داده در انتخاب مدیران اهل ریسک پذیری نیست، امید است این رویه در استان‌ها متداول شود.

بسطامی به سیاست خارجی دولت یازدهم هم اشاره‌ای داشت و گفت: ما در عصر تغییر قرار گرفته‌ایم، جهان در مسیر زایش و تغییر است. تحولات کنونی جهان نشان از آن می‌دهد که مردم در متن سیاسی کشور‌ها حضور دارند، سیاست حوزه‌ای باز‌تر و قابل دسترس شده است. در کشوری سیاه پوستی در اقلیت رهبر کشوری می‌شود، تحولات نشان از آن می‌دهد که دغدغه مردم دموکراسی است.

وی با اشاره به اینکه مردم از دیکتاتوری گریزانند، بیان داشت: شخص دکتر روحانی از افراط گرایی و خشونت بیزار است، زیرا ماشه کشیدن به روی همدیگر متضمن منافع ملی هیچ کشوری نیست.

مدیرمسئول روزنامه نوای وقت در ادامه به فضای استان کرمانشاه بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره داشت و گفت: کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که بالا‌ترین آرا را به روحانی داده است. انتظار می‌رود که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به کرمانشاه داشته باشد، کرمانشاه از هیچ جنبه‌ای ضعیف نیست و توسعه نیافتگی‌اش محصول مدیران ناکارآمد بوده که الفبای مدیریتی مدرن را ندانسته و فقط درگیر و دار روابط به مقامی دست یافته‌اند.

وی تصریح کرد: کرمانشاه استانی ثروتمند است، که این ویژگی‌ می‌توانند، جهش‌های توسعه را در استان دو چندان کند.

بسطامی در پایان افزود: رنج اساسی کرمانشاه مدیران ناکارآمد است. سوابق مدیریتی استاندار جدید کرمانشاه نشان از فردی توانمند و کاردان را می‌دهد. از نزدیک که دیداری با ایشان داشتیم انگیزه پیشرفت و کار و امید را در دل ایشان دیدیم. این کشش و میل در انتخاب مدیران کارآمد در سطح استان به دور از فضاسازی‌ها در فضای امن صورت پذیرد و در آینده کارنامه‌ای قابل دفاع از ایشان داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز