خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

اولین کار دولت روحانی باید مهار تورم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۲۹

اولین کاری که دولت روحانی باید آن را در راس امور اقتصادی خود قرار دهد مهار تورم است، البته اگر به این موضوع عاقلانه نگاه کنیم مهار تورم و کاهش قیمتها امری کوتاه مدت نیست و در نوع خود زمان بر است.

ایلنا: رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: دولت دکتر روحانی در ابتدای فعالیت انتخاباتی خود، طرح‌های بسیار مهمی هم در حوزه اقتصادی و هم سیاسی ارائه کرد که در صورت اجرایی شدن این دو مهم می‌توان به آینده‌ای درخشان برای این کشور امیدوار بود.

کیوان کاشفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات که دولت روحانی در اولین روزهای فعالیت خود از دولت دهم تحویل گرفت، خزانه خالی دولت و تورم لجام گسیخته بود که این دو فشارهای بسیار شدیدی به جامعه وارد کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید بهترین و عاقلانه‌ترین کار برای مهار تورم را در پیش بگیرد، گفت: یکی از بهترین و کارآمد‌ترین روش‌های مهار تورم در جامعه سامان بخشیدن به بخش تولید به معنای واقعی و از سوی دیگر حمایت و ایجاد تضمین و امنیت برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بیان داشت: کار‌شناسان اقتصادی اعتقاد دارند که برای جلوگیری از تنگناهای اقتصادی بهترین و موثر‌ترین روش، پیشگیری از ایجاد ناهنجاری‌های اقتصادی است.

کاشفی در ادامه به عوامل موثر بر افزایش تورم لحظه‌ای در کشور اشاره داشت و افزود: چند عامل دست به دست هم دادند تا تورم در دو دولت گذشته روند صعودی بسیار سریعی به خود بگیرد؛ که یکی از این عوامل تشدید تحریم‌های همه جانبه از سوی کشورهای غربی بود و دیگر عامل؛ عدم مدیریت و حمایت کافی از بحثتولید توسط دولت وقت بوده است.

وی مهار تورم را از اولویت‌های اولیه و ضروری دولت دکتر روحانی عنوان کرد و اظهار داشت: اولین کاری که دولت روحانی باید آن را در راس امور اقتصادی خود قرار دهد مهار تورم است، البته اگر به این موضوع عاقلانه نگاه کنیم مهار تورم و کاهش قیمت‌ها امری کوتاه مدت نیست و در نوع خود زمان‌بر است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه به موضوع یارانه‌ها اشاره داشت و گفت: البته نمی‌توان تمام مشکلات را متوجه دولت کرد، بلکه خود مردم نیز باید در این راه با دولت همکاری و تعامل داشته باشند، یعنی آن دست از مردم که از تمکن مالی خوبی برخوردارند باید به صورت داوطلبانه از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.

کاشفی اظهار داشت: خوشبختانه در دولت یازدهم افرادی حضور دارند که دید و نگاهی کار‌شناسانه به مسایل روز دارند و به خوبی به واقعیت‌های اقتصادی کشور و منطقه واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه بحثاصلاح قیمت حامل‌های انرژی یکی از دغدغه‌های اصلی دولت یازدهم است، عنوان کرد: به نظر بنده اصلاح قیمت حامل‌های انرژی باید هرچه سریع‌تر توسط دولتمردان انجام پذیرد.

کاشفی در ادامه به ضعف سیستم بانکی کشور هم اشاره داشت و گفت: در دولت‌های گذشته سیستم بانکی ایران از قوانینی بسیار قدیمی و غیراستاندارد بهره می‌بردند که این قوانین باید با اصول بانکداری روز دنیا مطابقت داده شود تا بتوانیم با این روش از به وجود آمدن برخی مشکلات حاد در سیستم بانکی و مالی کشور همانند ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و تکرار این دست از رانتهای اقتصادی جلوگیری کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در پایان افزود: اگر بتوانیم مواردی که ذکر شد را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنیم به جرات می‌توان گفت که در ماه‌های اخیر شاهد روند نزولی تورم در جامعه خواهیم بود و سال ۹۳ را با عنوان سال «نهضت ضد تورمی» شروع خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز