خبرگزاری کار ایران

صدور ۵۲۳ فقره گواهینامه coc برای کالاهای وارداتی به استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۱۸۲

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: ۵۲۳ فقره گواهینامه انطباق COC وارداتی برای کالاهای وارداتی کولبری در استان کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،محمودرضا نیازی هدف از اجرای طرح را  مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا، و اجرای آیین نامه ساماندهی مبادلات در بازارچه‌های مرزی استان، در سال ۱۴۰۰  اعلام کرد و گفت  :  این میزان کالاهای وارداتی در بازارچه‌های مرزی شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی با همکاری موثر گمرکات منطقه، موردارزیابی کیفی قرار گرفته اند . .

وی افزود: در مجموع ۵۶۴ هزار قلم کالای وارداتی کولبری به وزن ۶۸۰۰ تن به استان وارد شده است که از این تعداد ۲۳۴ قلم کالا به صورت تصادفی توسط کارشناسان نمونه برداری و در آزمایشگاههای تخصصی مورد ارزیابی انطباق با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفته است.

محمودرضا نیازی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ همه اقلام وارداتی با استاندارد مرجع مطابقت داشتند .

وی افزود: کالا‌های وارداتی شامل انواع یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی، ظروف برقی آشپزخانه، کولرگازی ، لوازم برقی آشپزخانه ، قطعات خودرو و دوچرخه ، پوشک بچه و بزرگسال ، چای سیاه،، تایرسواری وکامیون و رینگ خودرو است.

نیازی گفت: عمده این کالاهای وارداتی ساخت کشورهای چین، آلمان ، ترکیه، مصر، فرانسه، سریلانکا، کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و مجارستان بوده است.

دبیرشورای استاندارد استان با اشاره به اهمیت موضوع اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی کیفیت و در راستای حفظ سلامت و ایمنی مردم، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، موضوع به گمرکات و فرمانداران محترم شهرستان های مرزی اطلاع رسانی شده تا از ورود برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری شود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز