خبرگزاری کار ایران

گاز رسانی به بیش از 99.5 درصدی خانوار‌های شهری در استان کرمانشاه/ اتمام گازرسانی به ۲۰۰ روستا تا پایان سال جاری/ گاز اداراتی که الگوی مصرف را رعایت نکنند قطع خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۹۸۴

مدیر عامل شرکت گاز استان از گازرسانی قریب به صد درصد جمعیت شهری استان کرمانشاه تا پایان سال خبر داد.

سیروس شهبازی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه  روز دوشنبه در گفت و گو با ایلنا گفت : در حال حاضر بیش از 99.5 درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۲۹ شهر و ۸۳ درصد جمعیت روستایی با گازرسانی به ۱ هزار و ۷۴۰ روستا دارای گاز هستند.

وی افزود : در راستایی تکمیل گازرسانی در استان ۳۰۰ روستای دیگر بهمراه شهرهای ریجاب ، نوسود و ازگله با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان در سالجاری در دست اقدام است ،که طبق برنامه ریزی انجام شده ۲۰۰ روستا را گازدار خواهیم کرد  .

شهبازی تصریح کرد : علاوه بر موارد فوق حدود ۲۰۰ واحد صنعتی دیگر نیز در سال‌جاری گازدار خواهند شد و امیدواریم تا پایان سال به اهداف مورد نظرمان در گازرسانی به این واحدها دست پیدا کنیم .

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به تعداد مشترکین این شرکت در استان بیان کرد : در حال حاضر حدود ۶۴۰ هزار مشترک و مصرف کننده گاز طبیعی  در استان وجود دارد و در زمستان به طور میانگین حدود ۱۴ میلیون متر مکعب گاز در روز مصرف می شود. 

این مسئول عمده فعالیت و اولویت اول شرکت گاز استان را تامین گاز بخش خانگی ارزیابی کرد و گفت :تمام تلاشمان این است که بدون هیچ مشکلی گاز را در زمستان که اوج مصرف است  بدون افت فشار و قطعی به مشترکان برسانیم .

 شهبازی تاکید کرد :در بخش صنعت شرکت گاز استان قراردادها را بصورت ۸ ماهه منعقد می‌کند و به صنایع ابلاغ شده است که برای جلوگیری از افت فشار در بخش خانگی در شرایط سخت ، صنایع سوخت خود را در فصل زمستان از منابع دیگر تامین کنند . 

وی پایش دمای ادارات در زمستان را یکی دیگر از فعالیت های شرکت گاز استان در فصل زمستان عنوان کرد و گفت : اکیپ های  بازرسی این شرکت بصورت روزانه در سطح شهر کرمانشاه و شهرستانهای تابعه دمای ادارات را پایش می کنند و این عمل به اینصورت است که دمای مصرف ادارات باید بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد باشد و اداراتی که بالاتر از این میزان مصرف داشته باشند در مرتبه اول اخطار می دهیم و در صورت رعایت نکردن در مرتبه بعدی گاز آنها قطع خواهد شد. 

وی افزود :در حال حاضر بیش از ۴ هزار پایش را در سطح استان داشته ایم که با انجام این پایش ها  مصرف بهینه از طرف ادارات را برای جلوگیری از افت فشار داشته ایم.

وی در پایان با اشاره به پایدار بودن وضعیت گاز استان از همشهریان خواست برای برقرار ماندن شرایط موجود مصرف بهینه و رعایت الگوهای مصرف با صرفه جویی در مصرف گاز را رعایت کنند که بعنوان نمونه با پایین آوردن یک درجه دمای سیستم گرمایشی پنج درصد کاهش مصرف بهمراه خواهد داشت که از لحاظ اقتصادی هزینه گاز کاهش می یابد   و همچنین  توجه ویژه ای به ایمنی داشته باشند تا نه تنها شاهد افت یا قطعی گاز باشین بلکه  از حوادث ناشی از گاز نیز در سطح استان جلوگیری کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز