خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب:

۲۷ هکتار از مزارع اسلام‌ آبادغرب زیر کشت زعفران قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۰۳۸

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: ۲۷هکتار از مزارع اسلام آبادغرب زیر کشت زعفران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،کامران کریمی با اشاره به بارش کم باران در سال‌های اخیر، اظهار کرد: به دلیل آنکه زعفران محصولی است که به آب بسیار کمی احتیاج دارد و فقط یک بار آبیاری در سال آن هم در ابتدای مهر ماه سبب رشد آن می‌شود بسیاری از کشاورزان از کشت گیاه زعفران استقبال می‌کنند.

وی افزود: کاشت گیاه زعفران به صورت پیاز است که این پیاز هفت سال در زمین تکثیر شده و در سال هفتم پس از برداشت گل زعفران، پیاز آن مورد تقاضا بوده و به فروش می‌رسد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ هکتار از زمین‌های شهرستان اسلام آبادغرب زیر کشت زعفران قرار گرفته که بخش فیروزآباد با یازده هکتار بیشترین سهم را دارد.

کریمی بیان کرد: پرچم‌های گل زعفران به عنوان رنگینه مواد غذایی استفاده می‌شود که خواص دارویی هم دارد و ما به دنبال کشت بیشتر این گیاه در شهرستان اسلام آبادغرب خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت محصول زعفران اسلام آبادغرب با زعفران قائنات خراسان برابری می‌کند به طوری که زعفران اسلام آبادغرب توسط مردم قائنات خریداری و در آنجا به فروش می‌رسد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز