خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

شرکتی در کرمانشاه برای پذیرایی از توریست‌ها وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۶

در حال حاضر هیچ شرکتی در استان کرمانشاه برای پذیرایی مناسب از گردشگران حوزه توریستی وجود ندارد.

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در اولین جلسه کارگروه گردشگری و جذب توریسم کانون کارآفرینان استان کرمانشاه، هدف از تشکیل این جلسه را معرفی کانون کارآفرینان به فعالان عرصه کارآفرینی دانست و از کانون کارآفرینی استان به عنوان کانونی نوپا با ویژگی‌هایی خاص یاد کرد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، کیوان کاشفی با اشاره به اینکه توجه به تشکل‌های بخش خصوصی سبب پیشرفت همه جانبه استان می‌شود، افزود: این کانون پتانسیل‌های لازم برای تبدیل شدن به یک کانون توانمند را دارد و دارای گستردگی‌های خاصی است.

وی سپس با بیان اینکه در بحثگردشگری باید به دنبال مقوله خلق گردشگری باشیم، خاطر نشان کرد: امروز در دنیا همه به دنبال خلق گردشگری هستند و تلاش می‌کنند تا با روش‌های مختلف پتانسیل‌های گردشگری ویژه‌ای را برای جذب گردشگران به وجود آورند.

کاشفی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری است، تاکید کرد: با برنامه ریزی درست می‌توان شرایطی را فراهم کرد که این استان به استانی توریستی تبدیل شود.

وی گفت: گرچه آثار تاریخی از اهمیت بالایی برخوردارند و همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشانند، اما در صورت بی‌توجهی به مقوله خلق گردشگری نمی‌توان انتظار داشت که همواره گردشگران بسیاری به سمت استان ما بیایند، چرا که به عنوان مثال یکبار دیدن طاقبستان برای هر فردی کافیست.

وی خواستار برنامه ریزی مناسب این کانون در راستای زیبا نشان دادن کرمانشاه شد و تاکید کرد: کرمانشاه این پتانسیل را دارد که به یکی از شهرهای توریستی منحصر به فرد تبدیل شود، چرا که جاذبه‌های مورد نیاز در آن وجود دارد و با زیبا نشان دادن اینجاذبه‌ها می‌توانیم گردشگران بسیاری را به سمت این شهر جذب کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر هیچ شرکتی در استان وجود ندارد که بتواند پذیرایی مناسبی از گردشگران حوزه توریستی داشته باشد، گفت: امیدواریم با شرایط به وجود آمده و به وجود آمدن کمیته گردشگری در این کانون، شرایطی فراهم شود تا از پتانسیل‌های موجود بهترین استفاده را کنیم.

وی با بیان اینکه برای خرده کاری فرصت نداریم، گفت: اگر بخواهیم موفق باشیم باید خرده کاری را کنار گذاشته و به نحو اصولی برنامه ریزی کنیم.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه خلق جاذبه گردشگری را نیازمند سرمایه گذاری دانست و گفت: در این زمینه می‌توانیم به میزان زیادی از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم.

کاشفی خواستار ارائه راهکار از سوی هنرمندان شاخص استان شد و با بیان اینکه هنوز در بخش گردشگری یک استراتژی درست نداریم، گفت: نمی‌توان ادعا کرد که در همه زمینه‌ها موفق خواهیم بود، اما به جرات می‌توان گفت که استان کرمانشاه در بسیاری از زمینه‌های مثلا صنایع دستی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که در صورت توجه به آن‌ها می‌توان زمینه‌های شکوفایی استان را فراهم کرد.

وی از هنرمندان استان خواست تا به ارائه راهکارهای کار‌شناسی بپردازند، چرا که تنها در این صورت می‌توان بهره گیری درستی از ایده‌های آن‌ها داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز