خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کرمانشاه:

مزاحمت‌های تلفنی مانع از نجات جان حادثه‌دیدگان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۲

تماس‌های بی‌مورد گاهی سبب نرسیدن یا دیر رسیدن ماموران آتش‌نشانی به مکان‌هایی است که آتش‌‌سوزی واقعی در آنجا رخ داده است.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه، با اشاره به برخی مزاحمت‌های تلفنی که با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس می‌گرفتند، گفت: این تماس‌های بی‌مورد گاهی سبب نرسیدن یا دیررسیدن ماموران آتش‌نشانی به مکان‌هایی است که آتش‌‌سوزی واقعی در آنجا رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، آتشپاد دوم حجت الله جهانبخشی با بیان این مطلب افزود: مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در پاسخگویی به تماس‌های شهروندان دارای اهمیت و حساسیت خاصی نسبت به اعزام سریع خودروهای عملیاتی به اماکن حادثه دیده است در حالی که اگر گزارشی کذب مبنی بر آتش‌سوزی در منطقه‌ای اعلام شود امکان برآورده‌ شدن این مهم نخواهد بود.

وی زمان را در کار آتش نشانی بسیار پر ارزش خواند و تصریح کرد: در کار آتش نشانی ثانیه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند چرا که مرگ و زندگی افراد در این ثانیه‌ها رقم می‌خورد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: ‌تعدادی از افراد بدون توجه به این موضوع با تماس‌های تلفنی بیجا و غیرواقعی با سامانه ۱۲۵ و اعلام حریق‌های کاذب، مشکلات عمده و مزاحمت‌هایی را برای دیگر شهروندان نیازمند کمک و مرکز ستاد فرمادهی ۱۲۵ ایجاد می‌کنند که از این افراد درخواست داریم که جدا از این کار خودداری کنند.

جهانبخشی در پایان گفت: با وجود فرهنگ غنی مردم کرمانشاه، شاهد هستیم که بیش از ۹۰ درصد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی کرمانشاه غیر واقعی است که این موضوع نیازمند آموزش همگانی برای تماس با سامانه ۱۲۵ آتشنشانی در رسانه ها هستیم، که سازمان آتش نشانی در این زمینه، نهایت همکاری را خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز