خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

احترام به بزرگ‌ترها کانون خانواده‏ را گرم می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۶۷

احترام به بزرگ‌ترها و ترحم و مهربانى نسبت به کوچک‌ترها، از دستورالعمل‌هاى اخلاقى اسلام است و کانون خانواده‏ها را گرم و مصفا می‌‏سازد.

ایلنا: مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم تکریم سالمندان، گفت: رعایت ادب و مقتضاى حق‏شناسى نسبت به سالمندان که یک عمر تلاش صادقانه، گذشت و دلسوزی‌ داشته‌اند، آن است که در خانواده‏‌ها مورد تکریم قرار گیرند، به آنان بی‌‏مهرى نشود، خاطرشان را آزرده نکنیم و به توصیه‏‌ها و راهنمایی‌هایى که از سر دل‌سوزی و تجربه می‌دهند، توجه داشته باشیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، عبدالرضا میرزائیان با اشاره به روایات دینی در خصوص جایگاه بزرگسالان، افزود: بزرگسالى و سن بالا در فرهنگ دینى ما احترام دارد و به گفته پیامبر(ص) هر کس فضیلت و مقام یک بزرگ را به‌خاطر سن و سالش بشناسد و او را مورد احترام قرار دهد، خداى متعال او را از هراس و نگرانى روز قیامت ایمن می‌دارد.

میرزائیان تصریح کرد: احترام به بزرگ‌ترها و ترحم و مهربانى نسبت به کوچک‌ترها، از دستورالعمل‌هاى اخلاقى اسلام است و کانون خانواده‏‌ها را گرم و مصفا می‌سازد.

به گفته این مسئول برخلاف فرهنگ غربی‌ها که وجود سالمندان را در خانواده‏ مزاحم می‌پندارند و سعی دارند به نحوى آنان را از محیط خانه و روابط خانوادگى دور کنند و به خانه سالمندان بفرستند، اسلام به آنان ارج می‌نهد و برای آنان حرمت قائل است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و به بهره‏‌گیرى از تجارب و افکار پخته آنان تشویق می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز