خبرگزاری کار ایران

کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین رونقی تازه می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۹۲

مدیر اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین از ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی این شهرستان خبر داد.

ایلنا: مدیر اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین گفت: کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین از آثار ارزشمند دوران اسلامی بوده که در سال ۸۱ و به شماره ۵۸۹۴ در لیست میراثملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایلنا از قصرشیرین، محمدرضا جلدی افزود: این کاروانسرا به مدت ۱۰ سال و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

جلدی تصریح کرد: با پیگیری‌های این اداره و همکاری فرمانداری قصرشیرین بعد از چندین سال موفق شدیم که اولین جلسه ساماندهی کاروانسرا را با حضور مسئولین مربوطه برگزار کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: هدف از این ساماندهی در مرحله اول جلوگیری از تخریب بیشتر این مجموعه ارزشمند تاریخی فرهنگی است و در ادامه ایجاد سفره خانه سنتی، چایخانه سنتی، عکاسخانه، عرضه محوصلات صنایع دستی و فرهنگی، عرضه سوغات محلی، عرضه نان و شیرینی‌های محلی خواهد بود.

مدیر اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قصرشیرین، گفت: همچنین در این کاروانسرا، موزه مردم‌شناسی قصرشیرین وجود دارد که کمک شایانی به ترویج آداب و رسوم این منطقه می‌کند.

وی تاکید کرد: طی چند سال اخیر تعداد زیادی غرفه عرضه محصولات وارداتی از مرز در این کاروانسرا مستقر شده‌اند که در این جلسه تصمیم گرفته شد که نسبت به مکان یابی برای غرفه‌ها در سطح شهر توسط ادارات شهرستان و به ویژه فراخوان توسط شهرداری در خصوص دعوت از سرمایه گذاران جهت ایجاد محلی برای آن‌ها صورت پذیرد.

جلدی یادآور شد: شهرستان قصرشیرین به دلیل وجود دو مرز خسروی و پرویز خان که به دو منطقه کردنشین و عرب نشین کشور عراق متصل است و همچنین به دلیل آب و هوای مناسب در بهار، پاییز و زمستان و قرار گرفتن بر سر راه عتبات عالیات و داشتن ۹۸ اثر تاریخی و ۱۴ واحد اقامتی می‌تواند حرف اول را در مباحثگردشگری استان و حتی منطقه بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز