خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار کردستان مطرح کرد:

توسعه کردستان نیازمند بهبود راه‌های مواصلاتی است

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۴۲۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: توسعه استان نیازمند اصلاح راه‌های مواصلاتی آن است.

به گزارش ایلنا، شهرام ملکی در مراسم اتمام عملیات حفاری تونل باغان در مسیر تیژ تیژ به گاران در محور مواصلاتی جدید سنندج - مریوان اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه پذیر کردن هر استانی از طریق بهبود بخشیدن راه های مواصلاتی آن استان امکان پذیر است اما بر اساس برآوردهای انجام شده در سال 95 میانگین کشور از هر 100 کیلومتر راه اصلی، 21 کیلومتر بود در حالی که این شاخص در کردستان تنها 9 کیلومتر بود.

وی اضافه کرد: در حوزه روستایی نیز با 2 هزار و 700 کیلومتر راه میانگین برخورداری حدود 43 درصد بود که از برخورداری 65 درصدی کشور حدود 22 درصد پایین تر بودیم.

ملکی، رسیدن به میانگین کشوری در حوزه بزرگراهی را نیازمند احداث 300 کیلومتر راه با اعتبار 15 هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: احداث یک هزار و 100 کیلومتر راه در حوزه روستایی نیازمند پنج هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه گفت: متاسفانه تخصیص اعتبار برای حوزه بزرگراهی استان  800 میلیارد ریال و برای حوزه راه روستایی نیز 180 میلیارد ریال بود که برای طرح های موردنظر بسیار ناچیزی بود.

ملکی اذعان داشت: مسئولان در استان برای رسیدن به این اهداف، تکمیل طرح های مختلفی را در دستور کار خود قرار دادند تا در افقی چهار ساله این برنامه ها را به نتیجه برسانیم.

وی در پایان گفت: در این راستا تکمیل کریدور شمال به جنوب (320 کیلومتر واقع شده در کردستان)، بیجار به زنجان و همدان و سقز - بانه و سنندج - مریوان در دستور کار قرار گرفت و طی دو سال تنها برای محور سنندج - مریوان یک هزار میلیارد ریال از محل کمک های رهبری تامین و هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز