خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان مطرح کرد:

اولویت اول در شرایط اقتصادی کشور حفظ جریان تولید است/ آغاز تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در بیجار

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۱۷۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر حفظ جریان تولید در کردستان تاکید کرد و گفت: حتی اگر در یک واحد تولیدی یک نفر مشغول به کار و تولید باشد باید مورد حمایت قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان که با حضور معاون استاندار کردستان و جمعی از مدیران کل استان و شهرستانی در سالن شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کشور اولویت اول ما حفظ جریان تولید است.

وی گفت: ما باید داشته‌ها را حفظ و به واحدهایی که نیازمند کمک برای ارتقا یا واردشدن به فاز تولید هستند، کمک کنیم.

دره وزمی بر حفظ جریان تولید در  کردستان تاکید کرد و گفت: حتی اگر در یک واحد تولیدی یک نفر مشغول به کار و تولید باشد بایدمورد حمایت قرار بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در استان و در شهرستان بیجار متناسب با ظرفیت‌های موجود کارهای خوبی انجام شده است که در چند سال اخیر با خام‌فروشی معادن مبارزه کرده و استراتژی خود را در این راستا تعریف کرده‌ایم.

وی به موضوع زنجیره تولید فولاد در شهرستان بیجار اشاره و بیان کرد: فاز اول این مهم با تولید کنسانتره، گندله یک میلیون تن توسط معدن صبانور و 300 هزار تن توسط کیمیا معدن آغاز می‌شود.

دره وزمی گفت: گندله یک میلیون تنی صبانور فنس‌کشی و در این هفته آغاز و حداقل تا 20 روز آینده عملیات اجرایی آن به جد آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: جواز واحد دوم گندله به ظرفیت 600 هزار تن توسط کیمیا معادن در حال صدور است و محل اجرایی آن نیز مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معادن و تجارت کردستان گفت: ناحیه صنعتی حسن آباد یاسوکند چندین سال است هیچ متقاضی برای سرمایه‌گذاری نداشته و دارای ظرفیت بالقوه‌ایی است که در حال از بین رفتن است و ما برآنیم که این مکان را به یک ناحیه صنایع معدنی تبدیل کنیم و گندله کیمیا معادن به ظرفیت 600 هزار تن در آنجا انجام و استقرار یابد.

وی همچنین به عملیات اجرایی آهن اسفنجی بیجار به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آهن اسفنجی در محل زاغه فولاد به زودی در بیجار آغاز به کار خواهد کرد.

 دره وزمی در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت‌های فضای مجازی و فعالان این عرصه باید مولد و مشوق امور بوده و شتاب‌زده اظهارات خود را بیان نکنند بلکه تمام تلاششان در راستای جذب سرمایه‌گذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز