خبرگزاری کار ایران

کمال اردکانی:

رشد و توسعه صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است/ صادرات کردستان در هفت ماهه سال‌جاری بیش از کشور بود

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۱۱۴

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: توسعه و رشد صادرات با میزان سرمایه‌گذاری آن رابطه مستقیمی دارد و در نبود سرمایه‌گذاری عملا رشد صادرات نیز زمین‌گیر می‌شود.

به گزارش ایلنا، کمال اردکانی در مراسم روز ملی صادرات، اظهار کرد: در هفت ماهه نخست امسال رشد صادرات کشور ۱۳ درصدبود که این رقم  در کردستان به ۸۳ درصد رسیده است.

وی کل صادرات کشور را در این مدت ۲۷ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: از این مقدار صادرات حدود ۳.۵ میلیارد مواد اولیه، ۱۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و میعانات گازی، ۱۰ میلیارد دلار  محصولات صنعتی و ۲ میلیارد دلار مواد اولیه کشاورزی را شامل شده است.

اردکانی همچنین ۵۵ درصد صادرات کشور را مواد معدنی و پتروشیمی دانست و گفت: توسعه و رشد صادرات با میزان سرمایه‌گذاری آن رابطه مستقیمی دارد.در نبود سرمایه‌گذاری رشد صادرات نیز زمین‌گیر می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات و محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران همجواری با کشور عراق را ظرفیتی قابل توجه برای تجار و بازرگانان ارزیابی کرد و افزود: کشور عراق آرام آرام در حال ساختارمند کردن اقتصاد خود است و ما باید با حضور مستمر در این کشور سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در بازار عراق داشته باشیم.

اردکانی با بیان اینکه در شرایط بحرانی تنظیم بازار از‌ سیاست‌های دولت بوده، اذعان کرد: این شرایط بحرانی به‌زودی سپری خواهد شد و کشور به روال عادی برخواهد گشت اما باید هوشیار باشیم این امر به بهای از دست دادن بازارهای صادراتی‌مان نباشد چراکه تصاحب دوباره این بازارها دشوار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز