خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در مراسم افتتاح سد عباس آباد بانه :

عقب ماندگی‌های کردستان بخاطر مدیریت‌های اشتباه بود

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۷۰۰

وزیر نیرو گفت: برخی عقب ماندگی‌های کردستان در بحث تخصیص آب بخاطر مدیریت های اشتباه در 40 سال گذشته است که تلاش می‌کنیم این مشکل را مرتفع کنیم.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان در آیین بهره برداری از سد عباس آباد بانه افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور هم به جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اضافه شده اند.

وی  وضعیت استان کردستان از نظر برخورداری از نعمت برق را حتی  بهتر از وضعیت آب شرب توصیف کرد و گفت: هم اکنون ۱۶۸۹ روستا در استان کردستان که همگی بالای ۱۰ خانوار هستند از نعمت برق برخوردارند و تنها ۱۲ روستای زیر ۱۰ خانوار نیازمند این بهره مندی هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: مجموع اعتبار پروژه هایی که امروز در سفر به استان کردستان به بهره برداری رسید، بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان مربوط به طرح های حوزه آب و ۶۰ میلیارد تومان مربوط به ۳ طرح در بخش برق است و اعتبار سایر پروژه های در دست اقدام سدسازی در استان هم ۲۴۰۰ میلیارد تومان است.

اردکانیان در ادامه  یادآور شد: گزارشی از افزایش تخصیص سهم آب این استان  در حال بررسی است و تلاش ما این است که در برخورد با مردم استان و سایر استان‌ها قابل دفاع باشد.

اردکانیان در حاشیه  اجرای طرح آبرسانی به ۱۰۰ روستای واقع در مسیر خط انتقال آب سد عباس آباد هم قول مساعد داد و گفت: با استفاده از منابع ملی و استانی و همراهی مسئولان استان، این پروژه هم با سرعت و جدیت پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز