خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

دارو و مواد غذایی مشمول تحریم خواهند بود/ افزایش قیمت دارو در پی تحریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۲۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه دارو و مواد غذایی مشمول تحریم خواهند بود، گفت: افزایش قیمت در این بخش ها از جمله تبعات تحریم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیامک واحدی روز شنبه در نشست سفیر ایران در ویتنام با بیان اینکه تلاش ما در تمامی حوزه‌ها بایستی معطوف به صادرات باشد، گفت: در شرایط فعلی با اعمال مجدد تحریم ها تنها راه برون رفت از مشکلات تمرکز داشتن بر صادرات به جای واردات است.
 
وی اظهار داشت: اما نباید از نظر دور داشت که پاره‌ای از اقلام و تجهیزات پزشکی به واسطه تولید نشدن در کشور تنها از طریق واردات رفع نیاز می شود.
 
واحدی با اشاره به اینکه در یک سوم غرب کشور جز کارخانه سرم شهید قاضی، فاقد چنین کارخانه ای هستیم، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی این را برای راه اندازی فاز جدید تولید سرم در کردستان دارد، هر چند به واسطه آشفته بازار نرخ ارز روند آن متوقف شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در حوزه توریست درمانی معطوف شدن دانشگاه به سمت بین الملل سازی در راستای صادرات و واردات دارویی در دستور کار قرار گرفته است.
 
واحدی با بیان اینکه آمادگی صادرات برخی از اقلام پزشکی توسط این دانشگاه وجود دارد، افزود: برای متضرر نشدن بیشتر از تحریم ها، دارو ها و تجهیزات با تاریخ انقضای بالا را در انبار ها ذخیره کرده ایم.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کمبود ۳۰ قلم دارو مواجه هستیم و بایستی با واردات نسبت به جبران آن تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز