خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تالاسمی ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت داروهای بیماران خاص هر چه زود‌تر کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۰۶۳

هیچ تغییری در قیمت داروهایی که بر اثر آزاد سازی گران شده بود، تاکنون ایجاد نشده ولی به نظر می‌رسد که قیمت داروهای معمولی کاهش پیدا کرده است.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: در نیمه دوم سال هنوز شاهد کاهش قیمتی در خصوص داروهای وارداتی بیماران خاص نبوده‌ایم.

مجید آراسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وعده رییس غذاو دارو مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی ۲۰۰ قلم از داروهای وارداتی گران‌قیمت برای بیماران خاص، مزمن و صعب العلاج در نیمه دوم سال جاری گفت: همزمان با آزاد سازی نرخ دارو‌ها شاهد افزایش قیمت دارو‌ها بودیم که با مابه التفاوتی که وزارت بهداشت در اختیار وزارت رفاه قرار داد، بخش زیادی از هزینه‌ها پوشش داده شد.

رییس انجمن تالاسمی ایران ادامه داد: یکسری از دارو‌ها مانند داورهای خارجی که مشابه آن نیز در ایران تولید می‌شود، با مقداری مابه التفاوت مواجه بودند که مقرر شد هر زمان که امکان آن وجود داشته باشد، در هزینه این دارو‌ها به بیماران تخفیف داده شود.

وی با بیان اینکه هنوز در نیمه دوم سال شاهد کاهش قیمتی در خصوص داروهای خاص نبوده‌ایم، افزود: هیچ تغییری در قیمت داروهایی که بر اثر آزاد سازی گران شده بود، تاکنون ایجاد نشده ولی به نظر می‌رسد که قیمت داروهای معمولی کاهش پیدا کرده است.

رئیس انجمن تالاسمی ایران ابراز امیدورای کرد که کاهش قیمت داروهای بیماران خاص نیز هر چه زود‌تر اتفاق بیفتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز