خبرگزاری کار ایران

به علت افزایش بی رویه مصرف برق از سوی شهروندان

خاموشی برق در کردستان قطعی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۱۹۰

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با ابراز نگرانی از روند مصرف برق استان در روزهای اخیر اعلام کرد: با تداوم این روند افزایش خاموشی های برق از همین هفته آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیوا لهونیان در دومین جلسه شورای اداری استان افزود: در روزهای اخیر و با شدت گرفتن روند افزایش دما، مصرف برق استان کردستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و به‌رغم اطلاع رسانی‌ها و هشدارهای قبلی این شرکت شاهد افزایش بی رویه برق در سطح استان هستیم و از این رو و به منظور پیشگیری از وارد آمدن آسیب به شبکه ناچار به اعمال خاموشی هستیم.

وی اظهار داشت: مقایسه میزان مصرف امسال به نسبت سال گذشته بیانگر آن است که پیک مصرف برق  نسبت به سال گذشته حدود 40مگاوات افزایش داشته است که غیر منطقی و غیرقابل توجیه است و برای کاهش این مقدار مصرف نیازمند همکاری و همراهی بیشتر مشترکان در تعرفه های مختلف هستیم.

لهونیان یادآور شد: با توجه به کاهش بارش درسال گذشته و کمبود 5000 مگاواتی تولید انرژی برق در کشور، سهمیه 50 الی 80 مگاواتی مصرف برق به استان کردستان تکلیف شده است که در صورت عدم تحقق این مقدار کاهش، به ناچار از سوی دیسپاچینگ کشوری فرمان قطع برق به میزان یاد شده صادر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت برق کردستان تأکید کرد: در حال حاضر هیچ گزینه ای به جز مدیریت مصرف برای گذر از این بحران وجود ندارد و انتظار داریم مشترکان محترم در تعرفه‌های مختلف با درک شرایط موجود احساس مسئولیت بیشتری در خصوص مدیریت بهینه مصرف برق داشته‌باشند و با رعایت راهکارهای مناسب زمینه کاهش مصرف و پیشگیری از بروز خاموشی را فراهم آورند.

لهونیان در پایان با اشاره به اینکه دمای مناسب برای تنظیم دمای کولرگازی26 درجه است، اظهار داشت: در صورتی که هر کدام از مشترکان میانگین معادل100 وات از توان مصرف خود در زمان پیک را کاهش دهند هیچ مشکلی برای تأمین برق و پایداری وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مشترکان با کاهش۱۰ درصد از مصرف خود می توانند کمک شایانی به صنعت برق برای پیشگیری ازخاموشی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز