خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

احداث دو واحد بزرگ پرورش دام سبک در کردستان/ تولید ۱۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در استان

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۴۵۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از احداث دو واحد بزرگ پرورش دام سبک در استان خبر داد و گفت: یک واحد ۵۰۰۰ راسی و یک واحد ۲۰۰۰۰ راسی نژاد رومن با هدف اصلاح نژاد دام در استان در حال احداث است.

‍ به گزارش ایلنا، خالد جعفری در گردهمایی معاونان سلامت دامپزشکی سراسر کشور با بیان اینکه دامپزشکی کردستان بیش از پیش در افزایش ضریب سلامت دام در استان نقش آفرینی کند، گفت: با توجه به عدم عشایر بودن جمعیت دامی در استان کردستان وضعیت رفاه و معیشت مردم نیز به گونه ایی است که باید در راستای تامین معیشت خود و خانواده تلاش بیشتری در راستای ارتقای سلامت و وضعیت پرورش دام صورت دهند.

وی اظهار داشت: تغذیه و بهداشت با افزایش سلامت دام علاوه بر تامین غذای سالم برای جامعه، افزایش درآمد را برای روستایی ها به دنبال دارد.

جعفری از احداث دو واحد بزرگ پرورش دام سبک در استان خبر داد و گفت: یک واحد ۵۰۰۰ راسی و یک واحد ۲۰۰۰۰ راسی نژاد رومن با هدف اصلاح نژاد دام در روستاهای استان در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: تعامل خوب و سازنده دامپزشکی استان کردستان با جهاد کشاورزی و دیگر ارگانهای دولتی در راستای اجرای رصد، کنترل و واکسیناسیون و همچنین اقدامات بهداشتی به موقع و نیز شناسایی و کنترل بیماری های دامی ستودنی است.

جعفری به حجم تولید ۱۵ میلیون قطعه مرغ گوشتی در استان اشاره کرد و گفت: کردستان در هر دوره در میان ۸ استان غرب و شمال غرب کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی ۹۲ درصد واحد های مرغداری استان به سیستم اتوماسیون و اتوماتیک مجهز هستند، و ۷۰ درصد از واحدهای مرغداری استان نیز به گاز مجهز شده‌اند.

جعفری ضمن تاکید بر مرزی بودن استان کردستان اعلام کرد: صادرات دام زنده مزیت نسبتا مناسبی برای استان فراهم کرده است که با وجود مراتع مناسب نیاز هست با پرورش دام در روستا ها علاوه بر رونق اقتصادی برای دامداران به لحاظ تولید گوشت قرمز کشور نیز به خودکفایی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز