خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توفیقی در مهار قاچاق در کشور حاصل نشده/ ساماندهی بازارچه‌های مرزی راه جلوگیری از قاچاق کالاها

asdasd
کد خبر : ۶۳۴۷۷۶

استاندار کردستان با بیان اینکه تاکنون توفیقی در مهار قاچاق در کشور حاصل نشده، گفت: این امر ناشی از عملکرد دستگاه های متولی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تاکنون توفیقی در مهار قاچاق در کشور حاصل نشده، گفت: این امر ناشی از عملکرد دستگاه‌های متولی است، که منجر به ناراضی بودن تولید کنندگان از وضعیت تولید و قرار گرفتن کالاهای ایرانی در رده‌های آخر مصرف مردم است.

وی اظهار داشت: با اتخاذ تمهیداتی چون فزونی تبلیغات در رسانه‌ها و  بهره‌مندی از هنرمندان و اثرگذاران در جامعه می‌توان مردم را به سمت خرید کالای داخلی سوق و هدایت داد.

مرادنیا ساماندهی بازارچه‌های مرزی را در راستای ممانعت از کالاهای وارداتی مهم ارزیابی کرد و افزود: با تحقق این مهم بستر صادرات کالا برای ارتقای درآمد و معیشت مرزنشینان افزایش می‌یابد، امری که از روی آوری آنها به قاچاق کالا نیز جلوگیری می‌کند.

استاندار کردستان لزوم سازو کار و برنامه ریزی برای واحدهای تولیدی و پیگیری فعال شدن مناطق آزاد بانه به مناطق ویژه را دیگر راهبرد مهم در ممانعت از ورود کالا به مرز عنوان کرد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: مقرر شده در برگزاری جلسه مشترک با سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی اقدام به راه‌های مقابله و مهار قاچاق کالا کنیم.

وی با ابراز امیدواری اینکه تولید در کشور با مهار قاچاق رونق یابد، گفت: آگاهی‌بخشی مردم نسبت به خرید کالاهای داخلی در شکوفایی تولید و اقتصاد که مسلما بر اشتغال افراد موثر است، مفید به فایده خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز