خبرگزاری کار ایران

کارگزار طرح تکاپو کردستان مطرح کرد:

تکاپو، طرحی برای توسعه کسب و کار پایدار/ ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در حوزه IT

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۴۹۰

کارگزار طرح تکاپو استان کردستان با بیان اینکه تکاپو مدل توسعه ای بلند مدت برای توسعه کسب و کار پایدار است، گفت: در صورت پیاده شدن برنامه ها ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات استان فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئوف رحیمی در جلسه تشریح اقدامات و عملکرد طرح تکاپو در استان با بیان اینکه توسعه اشتغال از ایجاد اشتغال مهمتر است، گفت: طرح ملی تکاپو با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر استان و در راستای توسعه و بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار با همکاری مسئولان استانی اجرا می‌شود.

وی در تشریح بینش و منظر عمده طرح گفت: از مجرای بخش خصوصی پیاده کردن توسعه کسب و کار بدون تامین مالی فزاینده هم امکان پذیر است و امری دور از ذهن نیست.

رحیمی عنوان کرد: کردستان جزو استان های پیشرو در اجرای طرح تکاپو تلقی می شود و با نخستین اقدام یعنی مطالعه دینامیک اشتغال استان نیز طرح قابلیت اجرا یافت.

کارگزار طرح تکاپو در کردستان ادامه داد: شناخت و وقوف یافتن بر اینکه اشتغال های موجود در استان بر چه رسته هایی از شغل ها جاری و ساری است که متعاقب تبعی از اکوسیستم های اجتماعی منطقه را هویدا می‌کند، لازم و بلکه ضروری است. 

رحیمی، شناسایی ۴۷ رسته شغلی در فاز نخست اجرای طرح را در استان یادآور شد و افزود: بر مبنای دیتاهای گردآوری شده و معیار های لازم ۱۰ رسته شغلی به عنوان رسته های اولویت دار در استان شناسایی شدند، که مدیر ۳ رسته ی" آی تی، گردشکری و زنبورداری" برنامه های عملیاتی خود را پیاده کردند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی متقاضی محور هستند، گفت: تمرکز دولت تنها بر ایجاد تولید است و از اینکه راهبردی بلند مدت برای اشتغال و توسعه داشته باشد، فارغ است، در حالی که تکاپو مدل توسعه ای بلند مدت برای توسعه کسب و کار پایدار است.

به گفته رحیمی، از رهگذر برقراری و تعامل دولت با بخش خصوصی مسیر دستیابی به شکوفایی اقتصادی هموار و تسهیل تر خواهد شد.

مجری طرح تکاپو در کردستان حوزه "آی تی" را به مثابه خدمت به سایر رسته ها مهم ارزیابی کرد و گفت: در پرتو تعامل بین رسته ای "آی تی" و" گردشگری" می توان توسعه اشتغال در کردستان را شاهد باشیم.

رحیمی به اشتغال ۵ هزار نفر در حوزه آی تی در استان نیز گریزی زد و افزود: چنانچه برنامه های فراروی این طرح به شیوه صحیحی پیاده شود، توسعه در استان روی می دهد و نه تنها زمینه ایجاد شغل برای ۶ هزار نفر از پیش تعیین شده فراهم می شود بلکه بستر و ظرفیت اشتغال ۱۲ هزار نفر نیز مهیا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تکاپو رسالتی است که عمدتا جنبه محتوایی دارد از این جهت برقراری تعامل با بخش دولتی در راستای نهاد سازی و حمایت از آن رویکرد طرح تکاپو قلمداد می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز