خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد:

۱۴۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های عمرانی کردستان هزینه شد/ کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۴۵۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: سال گذشته در مجموع هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به طرح های عمرانی استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهرام نصرالهی زاده شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: با اتخاذ تصمیم مهم اعضای شورا مقرر شد، برنامه جامع یکساله برای کلیه شهرستان ها تدوین و اجرایی شود که در هر جلسه یکی از شهرستان ها را برای چنین راهبردی مطرح می کنیم.

وی عملکرد ستاد تسهیلات نوروزی را در استان مثبت ارزیابی کرد و افزود: دیگر تصمیم مهم این جلسه شکل گیری برنامه ویژه‌ای در قالب جشنواره تابستانی است که به مثابه برنامه‌های نوروزی نیز در سوق دادن خیل وسیعی از گردشگران به استان و به تبع رونق و ایجاد فرصت‌های شغلی مفید به فایده خواهد بود.

نصراللهی‌زاده به بررسی وضعیت اعتبارات هزینه ای و اجرایی سال ۹۶ پرداخت و گفت: به دستگاه‌های دولتی درحوزه مذکور از ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده قریب به ۱۰ درصد بیشتر از این میزان یعنی ۲۸۰ میلیارد تومان جذب و هزینه شده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: در این راستا مطالبات بازنشستگان دستگاه هایی که بودجه استانی دارند تا پایان سال ۹۵ پرداخت و تعیین تکلیف شده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۶ در حوزه عمرانی هزینه شد، افزود: این میزان اعتبار فارغ از اعتباراتی است که برخی از دستگاه های دولتی از منابع داخلی هزینه می کنند، است که اعتبارات مربوط به آب های مرزی شامل احداث سد، خطوط انتقال آب و آبی کردن مزارع دیمی و نیز پروژه های ملی را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت استان از لحاظ بیکاری در سال های ۹۵ و ۹۶ نیز گریزی زد و گفت: آمار بیکاری در پاییز ۹۶، ۱۲.۱ درصد برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش با ۱۶ درصد کاهش ۴ درصدی را نیز تجربه کرده که قابل امیدواری است.

به گفته نصراللهی زاده بسیاری از جلسات کارگروه ها و ستادهای موازی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه در سال 97 تجمیع خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز