خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت وتجارت کردستان :

دولت با کمک اصناف ثبات بازار شب عید را تامین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۹۶۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از همکاری دستگاه های دولتی با اصناف جهت تامین ثبات بازار شب عید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دره وزمی شامگاه دوشنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان که در استانداری تشکیل شد، افزود: برای ایام پایان سال تامین مواد و کالاهای اساسی تمهیدات لازم از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط اتخاذ شده است.

وی تامین برخی اقلام حساس و ضروری را در این ایام یادآور شد و گفت: میوه شب عید  از سیب و پرتقال گرفته تا بقیه میوه‌های فصلی به اندازه لازم در انبار‌های سازمان تعاون روستایی ذخیره شده است و نیز تامین اقلام پر مصرفی نظیر برنج، شکر و روغن در انبار های غله صورت گرفته است.

دره وزمی تامین و ذخیره گوشت قرمز و مرغ منجمد را در استان مناسب ارزیابی کرد و افزود: در این راستا نرخ تعیین شده گوشت قرمز منجمد برزیلی به ازای هر کیلوگرم ۲۳۰ هزار ریال و گوشت مرغ منجمد با کیلویی ۶۲۰ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: چنین رویه‌ای یقینا برای تنظیم بازار در ایام نوروز است از این رو هیچ مشکلی در تولید گوشت قرمز و مرغ در استان وجود ندارد و متقاضیان اقلام مذکور را به شکل تازه مصرف می‌کنند.

دره وزمی وضعیت ذخیره تخم مرغ را در استان مطلوب برشمرد و گفت: از آنجا که تخم مرغ قابلیت نگه داری به شکل طولانی در انبار را ندارد حداکثر در بازه زمانی ۱۵ روزه به بازار روانه و در این راستا روزانه ۱۰ تن به بازار شارژ می شود. 

وی با بیان اینکه نرخ نهایی میوه شب عید در ۲۰ اسفند ماه تعیین می شود، گفت: قیمت چنین اقلامی متناسب با نرخ بازار برآورد و به بازار عرضه می شود.

دره وزمی خاطر نشان کرد: در راستای کنترل و آرامش بازار ایام نوروز، طرح نظارتی مختص این روزها از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در دستور کار قرار گرفته و به شکل مداوم وضعیت بازار را با کمک اصناف و اتحادیه های صنفی رصد و پایش می کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به عرضه کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره نیز گریزی زد و گفت: متناسب با ظرفیت و قابلیت هر شهرستان چنین نمایشگاهی برپا می شود از این جهت می طلبد نظارت و کاوش دقیقی برای عرضه کالای کیفیت دار و با نرخ پایین به مصرف کنندگان صورت داده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز