خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان دیواندره مطرح کرد:

تمامی بسترها برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دیواندره فراهم است

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۶۲۱

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: از سرمایه گذاری بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و تمامی شرایط و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در شهرستان دیواندره فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، جعفر توان در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان این مطلب افزود: شهرستان دیواندره از موقعیت جغرافیایی در مرکز هندسی استان قرار دارد و 14 درصد مساحت استان کردستان را تشکیل می دهد.

وی اظهار داشت: 58 درصد جمعیت شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند و در بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن فعالیت دارند.

توان، بر مکانیزه کردن اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: از 160 هزار هکتار اراضی کشاورزی که 152 هزار هکتار آن دیم و 8 هزار هکتار آن آبی است.

فرماندار دیواندره ادامه داد: امسال تلاش کردیم ایستگاه‌های پمپاژ نیمه کاره را در شهرستان به بهره برداری برسانیم که یکی از این ایستگاه ها، ایستگاه پمپاژ هزارکانیان است که 200 هکتار از اراضی دیم را تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد داد.

توان رکن اصلی اقتصاد شهرستان را کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: این شهرستان دارای مراتع بکر و درجه یک در بخش سارال و منطقه چهل چشمه است که در بحث تامین علوفه شهرستان و گیاهان دارویی نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: لبنیات و گوشت قرمز نیز از دیگر محصولات تولیدی شهرستان است که برای توسعه این بخش نیز از تسهیلات اشتغال فراگیر استفاده خواهیم کرد.

 توان به صنایع تبدیلی لبنیات شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال جاری دو کارخانه تولید لبنیات با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان به بهره برداری رسیده است.

وی تکمیل سد سیازاخ را در توسعه کشاورزی شهرستان و استان تاثیر گذار دانست و افزود: یکی از خواسته های مردم شهرستان، تکمیل سد سیازاخ و بند انحرافی پایاب سد است که با تکمیل این پروژه ها 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان دیواندره تبدیل به اراضی آبی خواهد شد و تاثیر زیادی در توسعه شهرستان دارد.

فرماندار دیواندره با اشاره به مشکل آب شرب روستاها، گفت: مجمع آبرسانی اوباتو که در 2 فاز 63 روستا را از آب شرب بهره مند خواهد کرد که فاز اول آن افتتاح و 42 روستای شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی استفاده خواهند کرد.

 توان از 580 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری 32 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و در بحث شاخص راه روستایی در شرایط خوبی قرار داریم.

 توان مهمترین مشکلات شهرستان را تکمیل کادر پزشکی، اتمام پروژه استخر سرپوشیده، زیرساخت‌های مخابراتی و عدم پوشش شبکه های صدا و سیما در روستاها عنوان کرد.

به گفته وی صد در صد پروژه طرح هادی 22 روستای شهرستان که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز