خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان مطرح کرد:

افزایش هزار و 14 تخت بیمارستانی به فضای درمانی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۴۶۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کردستان، گفت: افزایش یک هزار و ۱۴ تخت بیمارستانی یکی از اقدامات مهم این طرح است.

به گزارش ایلنا، سیامک واحدی در نشست با اهالی رسانه‌های کردستان گزارشی از عملکرد دانشگاه را از دهه فجر 1395 لغایت دهه فجر 1396 ارائه کرد.

وی اقدامات انجام شده در بخش عمران سلامت استان کردستان را شامل طرح راه‌اندازی 1014 تخت بیمارستانی، پروژه های طرح تحول نظام سلامت، پروژه های مراکز سلامت و امور بهداشتی، پروژه های فضاهای آموزشی و پژوهشی و سایت اداری و ستاد مرکزی دانشگاه برشمرد.

واحدی افزود: بیمارستان کوثر سنندج با 637 تخت کل، بیمارستان 32 تختخوابی دهگلان، بیمارستان بانه با 96 تخت و بیمارستان سقز با 217 تخت از جمله طرح راه اندازی تخت های بیمارستانی در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان کلینیک‌های ویژه، بلوک‌های زایمان LDR، بخش‌های اورژانس بیمارستانی، شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان و تجهیز تخت های ویژه ICU و CCU را از جمله پروژه‌های طرح تحول سلامت دانست.

 واحدی با اشاره به افتتاح کلینیک ویژه در شهرستان‌های سنندج، قروه و دهگلان، گفت: کلینیک ویژه سقز ، مریوان ، بانه و کامیاران نیز تا پایان سال افتتاح می شوند.

وی به بلوک‌های زایمان LDR( اتاق مخصوص زایمان) افتتاح شده در شهرستان‌ها اشاره کرد و افزود: این اتاق‌ها سبب حفظ حریم خصوصی مادران باردار شده، بطوریکه خانواده و همسر وی جهت تقویت روحیه مادران باردار می توانند در کنار آنان حضور داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اورژانس را بعنوان ویترین خدمات بیمارستان ها معرفی کرد و از افتتاح بخش های اورژانس بیمارستان های توحید سنندج، بوعلی مریوان خبر داد و اعلام کرد: اورژانس بیمارستان امام خمینی سقز نیز تاپایان سال افتتاح می‌شود.

 واحدی با بیان افتتاح مرکز شیمی درمانی، تشخیص و غربالگری سرطان توحید سنندج، اظهار داشت: غربالگری و تشخیص سرطان بیمارستان های بوعلی مریوان، شهید بهشتی قروه و  شهرستان سقز نیز تاپایان سال افتتاح می‌شوند.

وی در ادامه به بیان پروژه های مراکز جامع سلامت و خانه های بهداشت، افتتاح و به بهره برداری پروژه های فضاهای آموزشی و پژوهشی شامل افتتاح خوابگاه دانشجویی 300 نفره و طراحی و کلنگ زنی پژوهشکده سلامت دانشگاه، تجهیز و راه انداری بیمارستان ها و کلینیک های ویژه در شهرستانهای تابعه پرداخت.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: افتتاح و راه اندازی بیمارستان کوثر سنندج بعنوان بزرگترین مرکز درمانی غرب کشور علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماران به خارج از استان و دربرداشتن هزینه های گزاف، آمادگی پذیرش بیماران از سایر استان های همجوار را دارد.

واحدی تعداد نیروی جذب شده در طی سه سال گذشته را  1453 نفر برشمرد که  856 نفر آنان مربوط به سال گذشته است.

وی در پایان با برشمردن کسب رتبه های  پیشتاز دانشگاه در زمینه های مختلف علمی و تحقیقاتی ،برنامه های آینده دانشگاه را اعلام نمود و گفت: اجرای نقشه تهیه شده راه درمان تا سال 1404 ،تصویب افزایش 3316 تخت تا سال 1404 به سرجمع تختهای بیمارستانی استان، ارتقاء شاخص تخت به 1000 نفر جمعیت از 1/33 به 2/4  و افزایش حداقل 20 پایگاه اورژانس جاده ای و روستایی از جمله برنامه های آتی دانشگاه در حوزه سلامت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز