خبرگزاری کار ایران

جمع‌آوری وساماندهی 198 متکدی درسنندج / اسکان 111نفر افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۴۷۲

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: طی نه‌ماهه سال جاری 198 متکدی در سطح شهر جمع‌آوری وساماندهی شد و از ابتدای فصل پاییز هم 111 نفر افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب هم اسکان داده شدند.

به گزارش ایلنا، صلاح الدین وکیلی با بیان این مطلب افزود: تعداد متکدیان جمع‌آوری‌شده در نه‌ماهه سال جاری اعلام شد.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج عنوان کرد: تگدی گری یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که جامعه را با تهدید مواجه ساخته و از دیدگاه قانون هم جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با پدیده ناهنجار تکدی گری، این شهرداری به‌صورت منظم نسبت به اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان در سطح شهر اقدام می‌کند.

 وکیلی از جمع‌آوری 198 متکدی در 9ماهه  سال جاری در سطح شهر خبر داد و افزود: از این تعداد متکدی جمع‌آوری‌شده 97 نفر مرد و 101 هم زن بودند.

وکیلی تصریح کرد: در راستای ساماندهی متکدیان جمع‌آوری‌شده 127 متکدی  با اخذ تعهد مبنی بر ترک تکدی گری از مرکز ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: 36 نفر از متکدیان جمع‌آوری در سال جاری از شهرها و استان‌های دیگر وارد سنندج شدند بودند که پس از جمع‌آوری به محل سکونتشان انتقال داده شدند.

وکیلی گفت: 19 کودک متکدی هم امسال از سطح معابر و تقاطع‌های سطح شهر جمع‌آوری شدند که پس از گرفتن تعهد از والدین آن‌ها تحویل خانواده‌هایشان داده شدند.

وی از معرفی 12 متکدی متخلف به مراجع قضایی خبر داد و افزود: این افراد برای چندمین بار اقدام به تکدی گری می‌نمودند که جهت تعیین وضعیت به مراجع قضایی معرفی شدند.

وکیلی بیان کرد: 2 نفر از متکدیان جمع‌آوری‌شده در سال جاری جهت حمایت مالی به سازمان بهزیستی و دو نفر هم با توجه به اینکه معتاد بودند به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج اظهار داشت: با شروع فصل سرما در سال جاری 111 نفر از افراد بی‌سرپناه و کارتن‌خواب از سطح شهر جمع‌آوری شدند و شبانه در این مرکز اسکان داده شدند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز