خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

شورا و شهرداری برای توسعه و آبادانی شهر اتاق فکر تشکیل دهند/ فعال شدن میز خدمت در شهرداری ها

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۶۳۸

استاندار کردستان گفت: تشکیل و راه اندازی اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری در راستای توسعه و آبادانی شهر مهم و بلکه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی در سنندج، افزود: یکی از عمده مشکلاتی که شهرداری با آن دست به گریبان است پرداخت حقوق معوقه به پرسنل و کارکنان این مجموعه است که بعضا بیش از نیاز معمول در سیستم به کار گیری شده اند، است.

وی اظهار داشت: دلیل عدم پرداخت به موقع هم بایستی شناسایی شود چه اینکه ناشی از سوء مدیریت باشد و یا اینکه کمبود امکانات و تجهیزات مطرح می شود در هر حال نسبت به این مهم سازو کار و اقدام به عمل آید.

مرادنیا با تاکید بر اولویت پرداخت حقوق به کارگران شهرداری، گفت: عنایت ویژه در پرداخت به موقع حقوق کارگران بایستی در اولویت و ارجحیت سیستم شهرداری واقع شود.

استاندار کردستان راه اندازی میز خدمت به صورت واقعی در ادارات و شهرداری نیاز و بلکه ضروری دانست و عنوان کرد: با تشکیل این مهم هم از فساد اداری و هم از سرگردانی ارباب رجوع جلوگیری می شود اصلی که مورد غفلت واقع شده است.

مرادنیا اعتماد سازی مردم به نهادهای اداری و شهرداری را مقوله ای مهم ارزیابی کرد و گفت: تلاش و اهتمام مدیران بایستی در ارتقای اعتماد سازی مردم به بدنه دولتی و خصوصی متمرکز شود چرا که تمامی ارگان ها متعلق به مردم است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به پرداخت مالیات ها به شکل شفاف نیز گریزی زد و گفت: عملکرد شهرداری بایستی به نحوی باشد که مردم نسبت به مالیات اخذ شده و هزینه ی آن در سایر بخش ها اطلاع و آگاهی داشته باشند.

مرادنیا خاطر نشان کرد: مشکلی که امروز در جامعه حاکم شده عدم اعتماد و باور بین مسئولین و مردم است که از سر گیری این تعامل هم بایستی سرلوحه شهرداران قرار گیرد.

استاندار کردستان به نقش مغفول مانده سازمان همیاری شهرداری هم اشاره و عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که شکاف و فاصله بین ادارات و شهرداری گسترش یابد در این راستا نیز بر آنیم سازمان همیاری را در جهت کسب درآمد در مرز باشماق مستقر کنیم.

مرادنیا همچنین گفت: دیگر مشکل شهرداری نیز عدم اطلاع کافی از وضعیت املاک و مستغلات است در این راستا شهرداران موظف به تهیه بانک اطلاعاتی در این زمینه هستند.

وی خواستار پرداخت بدهی دستگاه های دولتی به شهرداری شد و افزود: در این راستا نیز استانداری پیشگام پرداخت بدهی ها خواهد بود و دیگر نهاد های دولتی هم بایستی نسبت به پرداخت بدهی معوقه اقدام و عمل کنند.

مرادنیا به نیروی انسانی مازاد بر نیاز شهرداری هم اشاره و عنوان کرد: عمده نیرو های مجموعه شهرداری کارکردی هستند و از آن جا که شهرداری در جذب نیرو همانند کمیته امداد نیست پس برای خدمت رسانی مطلوب بایستی نیرو ها تعدیل و کاهش یابند.

استاندار کردستان به مقوله ایمن سازی اماکن و مساکن هم اشاره کرد و گفت: زمانی می توان قوانین و مقررات را رعایت کنیم که ایمن سازی را در دستور کار داشته باشیم و چنانچه بحرانی دامنگیر استان شود مدیران مسئول هستند چرا که در وظایف تعیین شده کوتاهی کردند.

مرادنیا ادامه داد: تمامی مسئولین در قبال مردم مسئول و پاسخگو هستند و چنانچه مدیری احساس عجز و ناتوانی می کند بهتر است که محترمانه میدان را به کسانی واگذار کند که با قوت و عزم راسخ در حل و فصل مشکلات اقدام می کنند.

وی تشکیل و راه اندازی اتاق فکر در مجموعه شورا و شهرداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا عنایت به آینده نگری شهر ها بایستی مورد توجه قرار گیرد و همچنین حاشیه شهر ها به عنوان معضل کنونی ساماندهی شود.

استاندار کردستان در پایان سخنان خود خواستار برخورد مناسب مامورین شهرداری با مردم شد و گفت: چنانچه تخلفی از دست فروشان سر زند نیرو های شهرداری از اعمال برخورد فیزیکی با مردم پرهیز کنند چرا که اگر خلاف و ضعفی رخ داده، قانون کاملا رسیدگی می کند از این جهت چنین رفتاری نشان میدهد سیستم شهرداری دارای نیرو های بی کفایت است که بایستی این امر مورد  واکاوای و بررسی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز