خبرگزاری کار ایران

شناسایی بیش از یکهزار معلول در شهرستان دهگلان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۶۸۲

رئیس اداره بهزیستی دهگلان از شناسایی بیش از یکهزار نفر معلول در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، قربانعلی رسولی در مراسم روز جهانی معلول با بیان این مطلب افزود: در طرح توانمندی مبتنی برجامعه حدود یکهزار و 50 معلول در شهرستان شناسایی شده که 850 پرونده افراد معلول در دهگلان موجود است.

وی اظهار داشت: در بخش توانبخشی خدمات فیزیو تراپی، گفتار درمانی، کار درمانی و مستمری  برای معلولان  انجام می‌گیرد.

 معاون آموزشی آموزش و پرورش دهگلان نیز با اشاره به وجود 11 درصد معلول در جامعه گفت:در میان دانش آموزان عادی یک  درصد آنان باهوشند در حالی‌که  60 الی 70 درصد دانش دانش آموزان معلول دارای استعداد فوق العاده هستند.

صادق محمدی افزود: حوادث طبیعی و تصادفات می تواند باعث معلولیت شود و مهم این است که جامعه طور مناسب سازی شود که شرایط برای افراد معلول فراهم شود.

وی با اشاره به مناسب سازی محیط اجتماعی، فرهنگی و محیط ساختمانی گفت: یزد اولین استان کشور و خراسان رضوی دومین استان و کردستان دارای رتبه 19 کشوری است.

وی در ادامه گفت: وظیفه ما این است که  که در راستای غنی سازی برای این قشر گام برداریم و اگر غنی سازی صورت نگیرد باعث افزایش اوتیسم در جامعه می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز