خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان:

استان کردستان در حاشیه توسعه کشور قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۲۷

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: استان کردستان در حاشیە توسعە کشور قرار گرفتە و این امر نە تنها ظلم بە استان بلکە ظلم بە کشور است.

بە گزارش ایلنا، بهرام نصرالهی زادە شامگاه سه‌شنبه در ششمین جلسە شورای برنامەریزی و توسعە استان کە با حضور کمیسیون برنامە و بودجە مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: استان کردستان در حاشیە توسعە کشور قرار گرفتە و این امر نە تنها ظلم بە استان بلکە ظلم بە کشور نیز هست.

وی با بیان اینکە هنوز شکاف توسعەای در کشور بە مسئلە تبدیل نشدە است، گفت: همە در قبال جبران عقب‌ماندگی ها و متعادل ساختن شاخص های توسعەای مسئولیت دارند و باید در این خصوص قدم های جدی برداشتە شود.

نصرالهی‌زادە ایجاد ساز و کار و سیاست‌های جبرانی در تخصیص اعتبارات را راە برون رفت از مشکلات توسعەای استان‌های عقب ماندە دانست و ادامە داد: استان‌های ضعیفی همانند کردستان حتی نمی‌توانند منابع را بطور کامل جذب کنند و بر همین اساس لازم است مجموعە سیاست های معافیتی و جبرانی در نظر گرفتە شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامەریزی استان کردستان با اشاره به اینکه استان در اکثر شاخص‌های توسعەای پایین تر از میانگین کشور است، اظهار داشت: کردستان با دارا بودن دو درصد جمعیت و ۱.۸ دهم درصد مساحت کشور و نیز دارا بودن ٨۱ ونیم درصد درصد میزان باسوادی در جایگاە سی ام کشور ایستادە است.

وی همچنین نرخ بیکاری استان را ۱٦ و سە دهم درصد و میانگین بیکاری کشور ۱۲ وشش دهم درصد اعلام کرد و افزود: سرانە درآمدی  کشور حدود هشت میلیون تومان با ازای هر فرد است کە این رقم در کردستان کمی بیش از پنج میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز