خبرگزاری کار ایران

ضرورت توجه به ورزش در زندانهای کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۸۳

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندان‌های کردستان با بیان اینکه ورزش در زندان تمرین قانون مداری است، گفت: توجه به ورزش در زندانها در کنار سایر فعالیت های اصلاحی و تربیت اصلی مهم است.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه المپیاد ورزشی مددجویان زندان سقز که در بیش از 7 رشته ورزشی برگزار شده بود با حضور جمعی از مسئولان شهرستان از جمله دادستان عمومی و انقلاب، دادستان نظام، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، معاون مدیرکل زندانهای استان، اعضای شورای شهر و همچنین مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شهر سقز برگزار شد و به این ترتیب این رویداد ورزشی به کار خود پایان داد.  

جهانگیری معاون سلامت اصلاح و تربیت زندانهای کردستان در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی برگزارکنندگان المیپاد ورزشی مددجویان سقز گفت: هدف از برگزاری این رویداد ورزشی که همزمان با شهرستان سقز در سایر مراکز اصلاحی و تربیتی کشور و استان نیز برگزار شد ایجاد شور و نشاط در میان مددجویان است.

معاون سلامت اصلاح و تربیت زندانهای کردستان توجه به ورزش در زندانها در کنار سایر فعالیت های اصلاحی و تربیت را ضروری قلمداد کرد و بیان داشت: آمادگی روحی و جسمی یکی از پیش نیازهای مهم برای مددجویان در فرآیند اصلاح و تربیت است که این موضوع میسر نمی‌شود مگر درسایه توجه به ورزش و برنامه‌های ورزشی در زندانها.  

جهانگیری ورزش را یک پدیده اجتماعی دانست و در این باره گفت: کار گروهی و قانون‌مداری از اصول مهم در میدان مسابقات و برنامه های ورزشی می باشد و ورزش در زندان تمرین قانون مداری و احترام به حقوق دیگران و همچنین تمرین اجتماعی زیستن است که بنابراین توسعه برنامه های ورزشی در این مراکز زمینه بازپروری و بازاجتماعی نمودن مددجویان را فراهم می‌آورد.

جهانی دادستان سقز نیز در آیین اختتامیه المپیاد ورزشی مددجویان زندان این شهرستان، از تفاوت چشمگیر میان زندانبانی اسلامی با سایر نظام‌های زندانبانی سخن به میان آورد و اظهار داشت: هدف از مجازات حبس در زندانبانی اسلامی صرفا بایگانی افراد در محیطی بسته نیست بلکه در زندانهای جمهوری اسلامی ایران برنامه های اصلاحی و تربیتی در خصوص مددجویان به صورت هدفمند اجرا می شود که المپیاد ورزشی مددجویان مهر تاییدی بر این ادعا است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز