خبرگزاری کار ایران

کشف ۴۷۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۳۱۱

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بر آموزش به عنوان مهم‌ترین راهبرد جهت کاهش مصرف کالای قاچاق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامببز حسن زاده روز سه شنبه در پنجمین کارگروه محصولات سلامت مبارزه با قاچاق کالا در سنندج، افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری ۴۷۰ میلیون ریال کشفیات در سطح عرضه از محصولات دارویی و غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی نیز صورت گرفت.

وی پی نگرفتن لوازم بی کیفیت و قاچاق در جامعه را منوط بر فرهنگ سازی دانست و گفت: توزیع محصولات سلامت محور در استان در فراهم کردن بستر سلامت و امنیت نقش موثری دارد و در این راستا آموزش و آگاهی بخشی به خانواده ها نیز می تواند موثر واقع شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به توزیع مواد نیرو‌زا و مکمل ورزشی در باشگاه‌ها نیز گریزی زد و اظهار داشت: تا به این لحظه با معیت اداره کل ورزش و جوانان استان ۳۵ مورد بازرسی از این مراکز به عمل آمده و مانع از توزیع مواد نیرو زا شده ایم.

حسن زاده خاطر نشان کرد: جهت تهیه مواد و مکمل های ورزشی تنها مکان مورد تایید وزارت بهداشت و درمان داروخانه ها هستند و دیگر هیچ مراکزی مجوز توزیع و عرضه این محصولات که امراض مختلفی را به همراه دارد را ندارند.

وی به نظارت و بازرسی معاونت غذا و دارو بر کارخانجات آرد و نان نیز گریزی زد و گفت: طبق بررسی های بعمل آمده وضعیت قابل قبولی به لحاظ سبوس گیری و مکمل های آهن در تهیه آرد انجام می شود و از سویی جهت کیفیت مطلوب خبازی افزون بر نظارت مستمر، آموزش خبازان را در اولویت قرار داده ایم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: فروش دارو و سموم کشاورزی از عطاری ها مورد تایید این نهاد نیست و بایستی با اتخاذ تدابیری مانع از فروش این محصولات در عطاری ها شد.

حسن زاده در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت آموزش به جوانان نسبت به مصرف محصولات بی کیفیت و قاچاق، گفت: آموزش و پرورش با آگاه بخشی و دادن اطلاعات به پسران در خصوص عوارض بکارگیری و مصرف مکمل های ورزشی و همچنین به دختران در رابطه با مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی نیز گام های مطلوبی را البته با تداوم این اقدام جهت هوشیاری جوانان برداشته است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز