خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه کردستان :

لازمه رشد علمی ایجاد سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۴۵۷

رئیس دانشگاه کردستان گفت: ایجاد سرمایه گذاری منجر به تداوم رشد علمی و عدم توقف تحصیلات تکمیلی خواهد شد لذا برای رسیدن به رشد علمی باید سرمایه‌گذاری کنیم در غیر این صورت شتاب رشد علمی کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردین اخلاقیان امروز در سومین کنگره قارچ شناسی ایران که در دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: دانشگاه کردستان این گونه مراسم را با موضوع های عام و خاص نسبت به همایش های تخصصی ترجیح می دهد چراکه برای محققان مفید و مثمر ثمر و نتایج پرباری را در بر خواهد داشت.

وی اظهار داشت: ایران در تولید قارچ در جایگاه هشتم جهان قرار دارد و به لحاظ مصرف سرانه نصف میانگین جهانی ست لذا می طلبد قارچ را با کیفیت بیشتر در راستای جذب مخاطب تولید کنیم.

اخلاقیان فرصت های فرارو را در تولید قارچ عمده ارزیابی کرد و گفت: کشور ایران افزون بر موقعیت استراتژیک و منابع طبیعی زیر زمین( نفت و گاز) دارای آب و هوای چهار فصل است که در تنوع گیاهان دارویی موثر واقع می شود.

رئیس دانشگاه کردستان بر اهمیت علم و فناوری کارشناسان برای برنامه ریزی و مدیریت تاکید کرد و افزود: علم و فناوری در کشور جایگاه خاصی دارد و در این میان روند شتاب و کاهش رشد علمی نشان دهنده حساسیت به این مهم است.

اخلاقیان عنوان کرد: برای اینکه رشد و فناوری به حد بلوغیت و کاملی دست یابد بایستی رشد علمی تداوم پیدا کند و لازمه این امر هم سرمایه گذاری و نیاز به بودجه های جاری وزارت علوم است.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد سرمایه گذاری منجر به تداوم رشد علمی و عدم توقف تحصیلات تکمیلی خواهد شد لذا برای رسیدن به رشد علمی باید سرمایه گذاری کنیم در غیر این صورت شتاب رشد علمی کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز