خبرگزاری کار ایران

میرزایی خبر داد:

کشف بیش از 750 هزار قلم لوازم آرایشی قاچاق در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۱۰۲

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: در چهار ماهه نخست امسال 754 هزار و 85 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کردستان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی امروز در سومین جلسه کارگروه محصولات سلامت محور که در سنندج تشکیل شد با بیان اینکه کالاهای قاچاق تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شود، افزود: با ورود کالاهای قاچاق زمینه بیکاری عده‌ای در کردستان فراهم شد طوری‌که در چند سال اخیر از 73 واحد تولیدی هزار و 83 نفر شغل خود را از دست دادند.

وی حمایت از تولید داخلی و برخورد با باندهای کلان و سازمان یافته را ضروری برشمرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در حوزه کالاهای سلامت محور حساسیت ویژه ای دارند و در قالب نشست های مختلف برای آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم نهایت تلاش خود را به کار می گیرند.

میرزایی ادامه داد: چنانچه در سطح عرضه حجم کالای قاچاق پایین باشد برخورد توجیهی در دستور کار قرار می‌گیرد و اگر حجم کالای قاچاق بویژه کالاهایی که سلامت محور اند گسترده باشد برخورد جدی صورت می گیرد.

وی گفت: برای برخورد و مبارزه با قاچاق کالای سلامت‌محور به‌صورت جدی تلاش می‌کنیم چراکه با خروج ارز از کشور و سلامت مردم ارتباط دارد و خروجی جلسات کارگروه باید در چارچوپ قانون باشد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان به آمار کشفیات کالای قاچاق در چهار ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال کالاهای سلامت محور قاچاق در هفت مرحله منهدم شدند و در این راستا محصولات آرایشی و بهداشتی با 754 هزار و 85 قلم به ارزش 655 میلیون و 742 هزار 12 درصد نیز رشد داشته است.

میرزایی خاطر نشان کرد: کشفیات دارو با یک میلیون و 187 هزار و 986 قلم، برنج با 35 هزار و 690 کیلوگرم و چای با 5 هزار و 441 کیلوگرم نیز به ترتیب 26، 58 و 30 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز