خبرگزاری کار ایران

شیخی‌زاده مطرح داد:

یک‌میلیارد و 300 میلیون تومان تشویقی زکات صرف امور عام‌المنفعه شده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۴۳۶

مدیرکل کمیته‌امداد کردستان گفت: تشویقی زکات در استان صرف ساخت و احداث پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه شده است.

به گزارش ایلنا، محمد رسول شیخی‌زاده با بیان اینکه پرداخت و فرهنگ‌سازی زکات در کمک و ساماندهی اقتصاد جامعه اسلامی و توزیع ثروت و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه موثر است، افزود: پرداخت زکات می تواند باعث کاهش فقر و محرومیت در جامعه شود.

 وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث کلی  زکات جزو رتبه ۱۴ تا ۱۶ در سطح کشور است، گفت: سال‌جاری استان کردستان با پرداخت ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان زکات فطریه موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد.

شیخی زاده شفاف‌سازی و اطلاع رسانی محل هزینه کرد زکات جمع آوری شده به مردم و خیران را ضروری بیان کرد و گفت: این کار هم باعث اعتمادسازی و هم تشویق مردم به پرداخت زکات خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تشویقی زکات به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه استانداری کردستان، بیان کرد: همه تشویقی زکات در شهرستانهای مربوطه صرف ساخت و احداث پروژه های عمرانی عام المنفعه شده است.

در ادامه ماموستا خدایی، امام جمعه شهرستان سنندج عنوان کرد: زکات به عنوان یک فریضه الهی مسئله ای مهم در جامعه اسلامی است که نیازمند توجه مسلمانان در جهت کمک به نیازمندان و فقرا است.

وی افزود: متمکنین باید با پرداخت زکات مال و دارائی خود را پاک کنند و سهم فقرا راپرداخت کنند.

ماموستا خدایی ضمن بیان اینکه خوشبختانه فرهنگ زکات در استان نهادینه شده است، گفت: امید است با تبلیغات بیشتر و تلاش ماموستایان و روحانیون در این زمینه شاهد رشد بیشتر در این زمینه باشیم.

در ادامه فرماندار سنندج با اشاره به تحقق ۸۸ درصدی زکات جمع آوری شده عنوان کرد:  تبلیغات و اطلاع رسانی باعث افزایش میزان زکات جمع آوری شده و تحقق برنامه خواهد شد.

 وی تلاش های کمیته امداد در شورای زکات را قابل تقدیر و تشکر، بیان کرد و گفت: ضروری است مردم فقرای جامعه را دریابند چونکه فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

زارعی گفت: فرمانداری آمادگی دارد سهم خود را در راستای کمک به ساخت پروژه های عام المنفعه هزینه کند.

وی با اشاره به نقش ماموستایان و روحانیون در تبلیغ فریضه زکات،  عنوان کرد: زکات باید تبدیل به یک فرهنگ غالب جامعه شود.

زارعی نقش کمیته امداد در توانمدکردن مددجویان را قابل تقدیر بیان کرد و  ایجاد این نهاد مقدس توسط امام راحل را کاری مقدس و ارزشمند عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز