خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد:

کمک 2.5 میلیارد ریالی به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از محل منابع استانی

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۸۷۷

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از محل منابع استانی 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، با اشاره به اینکه این جشنواره می‌تواند به یک برند برجسته فرهنگی و هنری برای مریوان تبدیل شود، گفت: چه از نگاه هنر و چه از نگاه اقتصاد هنر به این جشنواره بنگریم در هر صورت می‌تواند زمینه ساز خلق ثروت باشد و باید از آن به خوبی بهره برد.

بهرام نصراللهی زاده افزود: به منظور کمک به اجرای هرچه موفق‌تر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، مطرح شدن مریوان در سطح ملی، جذب توریست، برندسازی شاخصه‌های فرهنگی کردستان و از همه مهمتر وظیفه ذاتی دولت برای حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با حمایت استاندار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به این جشنواره کمک خواهد کرد. 

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان تصریح کرد: مفاهیم و برندهای فرهنگی کردستان که نقش تعیین کننده‌ای در معرفی استان به ایران و جهان داشته‌اند کم نیستند و ما خود را موظف به حمایت از فعالان و فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر می‌دانیم. 

وی گفت: مریوان با اصالت فرهنگی خود و به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران می‌تواند صاحب موزه تئاتر شود. 

نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: صداوسیما، خبرگزاری‌ها و دیگر رسانه‌های سراسری و محلی کمک کنند که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیشتر به ایرانیان و جهانیان معرفی شود تا این ظرفیت بالای فرهنگی نمود وسیع تری داشته باشد. 

وی با انتقاد از اینکه شاخصه‌ها و نمادهای این رویداد ارزشمند هنری بازتاب بصری ضعیفی در استان داشته است، گفت: المان‌های هنری با مضمون جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان باید در سطح استان گسترده شود و به یکی از برندهای ارزشمند هنری استان بدل شود.

در این جلسه فاتح بادپروا، کارگردان تئاتر و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان ضمن اشاره به این نکته که هرساله شمار زیادی هنرمند از بسیاری کشورهای جهان در این جشنواره حضور می‌یابند؛ از حمایت‌های دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه دولت به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و حمایت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از برگزاری جشنواره قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز