خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح کرد:

کاهش هزینه‌ها نوعی درآمد برای شهرداری‌ها است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۵۷۶

قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: با توجه به وضعیت موجود و مشکلات مالی، شهرداری ها باید برای کسب درآمدهای پایدار به سمت کاهش هزینه ها حرکت کنند.

به گزارش ایلنا، خلیل راحتی در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان قروه افزود: در سال های گذشته درآمد شهرداری ها بیشتر از طریق ساخت و ساز ها بود اما در سال های اخیر با کاهش روند ساخت و سازها منابع درآمدی شهرداری ها کاهش پیدا کرده و امروزه روزهای خشکسالی برای شهرداری ها است.

وی هدف از بازدید از استان کردستان و شهرهای مرزی با بیش از 50 هزار نفر را تبادل نظر و انتقال تجربیات و بازدید از پروژه هایی که در سال های گذشته تعریف شده است عنوان کرد.

راحتی اظهارکرد: شهر قروه یک شهر قانون مدار است و بیش از 95 درصد دارای پروانه مجوز ساختمانی بوده که این امر بیانگر فرهنگ غنی این شهر است.

وی با اشاره به برنامه شهرداری ها و دهیاری های کشور برای استان کردستان افزود: کردستان یکی از استان های ویژه ای است که در سال های گذشته از عقب ماندگی از نظر زیرساخت ها مواجه بود اما امروزه از نظر پروژه های زیرساختی به آن توجه شده است.

راحتی با اشاره به اینکه در شهرداری ها سعی شده به چند استان را به صورت ویژه نگاه شود که یکی از این استان ها کردستان است گفت: این استان از نظر توسعه جنبه مثبتی دارد که توسعه آن علاوه بر کشاورزی در بخش گردشگری نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث نیروی بیکار با مشکل مواجه است افزود: همه ارگان‌ها از جمله شهرداری ها و دولت ها و نهادهای عمومی دست در دست هم بدهند پروژه هایی تعریف شود که هم مردم شهر و هم دولت منتفع شود.

به گفته راحتی، ذهنیت مدیران شهری نباید فقط معطوف به زیرساخت‌ها باشد بلکه به جنبه‌های اقتصاد شهری توجه ویژه داشته باشد تا مردم شهر نیز طرح های عمرانی منتفع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز