خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان عنوان کرد:

فرهنگ مقابله با مواد مخدر در بین مردم کردستان نهادینه شده است

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۳۷۵

استاندار کردستان گفت: مردم کردستان همواره با آگاهی و هوشیاری با مقوله ناهنجاراجتماعی اعتیاد برخورد کرده‌اند و فرهنگ مقابله با گرایش به سمت مواد مخدر در بین مردم کردستان نهادینه شده است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در محل استانداری بابیان این مطلب اظهار داشت: باید فرهنگ مقابله با سوء مصرف مواد مخدر به خوبی در بین مردم نهادینه شود و مردم نقش مهمی در جلوگیری از گسترش مواد مخدر در جامعه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ معتادین و سوء مصرف مواد مخدر جزو استان های آلوده کشور نیست، در ادامه خاطر نشان کرد: کردستان از 2 سمت جنوب و شرق با استانهای آلوده به مواد مخدر همسایه بوده و از سمت غرب نیز با کشور عراق هم مرز است و با وجود همه اینها جزو استان های آلوده به شمار نمی آید.

استاندار کردستان گفت: مقابله با مقوله اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی ریشه در فرهنگ و اعتقادات دینی مردم استان دارد.

وی تصریح کرد با وجود اینکه مردم این استان از لحاظ درامدی نیز جزو استان های پردرآمد نیستند اما به خوبی توانستند با آسیب های اجتماعی از جمله پدیده شوم اعتیاد مبارزه کنند.

استاندار کردستان گفت: لازم است دستگاه های مختلف اجرایی برای مقابله با پدیده اعتیاد در جامعه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های بسیج برای مقابله با آسیب های اجتماعی نیز گفت: بسیج تنها یک نیروی نظامی نیست و اعضای ان در مقوله های مختلف فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی نقشی بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند.

استاندار کردستان در پایان گفت: اخیرا' تفاهم نامه ی همکاری بین بسیج و وزارت کشور برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی امضا شده و دوطرف برای مقابله این پدیده با هم همکاری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز