خبرگزاری کار ایران

قائم مقام کمیته امداد کردستان عنوان کرد:

مشاوران و مددکاران نقش کلیدی در تغییر و اصلاح‌نگرش مددجویان دارند

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۵۴۵

قائم مقام کمیته امداد کردستان گفت: نقش اصلی مددکاران و مشاوران خانواده در این نهاد اصلاح و تغییر نگرش و کمک به بهزیستی خانواده‌های تحت حمایت و همچنین شناسایی نیازهای واقعی مددجویان و تلاش برای رفع آن‌ها است.

به گزارش ایلنا، رضا طاهری بابیان اینکه صیانت از نهاد خانواده جزو اهداف کلان این نهاد است، عنوان کرد: از طریق مددکاری، مشاوره و خدمات حقوقی مأموریت داریم در تحقق این هدف گام برداریم.

وی افزود: وظایف در سازمان‌ها تقسیم‌شده است اما  ما در کنار این تقسیم‌کار باید با همکاری سایر حوزه‌های مختلف دررسیدن به هدف مشترک این نهاد تلاش کنیم.

طاهری در ادامه  بابیان اینکه مددکاران کمیته امداد نقش کلیدی و محوری در میان خانواده‌های تحت حمایت دارند و در پیشبرد اهداف این نهاد تأثیرگذار هستند، گفت: نقش اصلی مددکاران و مشاوران  خانواده در این نهاد اصلاح و تغییر نگرش و کمک به بهزیستی خانواده‌های تحت حمایت و همچنین شناسایی نیازهای واقعی مددجویان و تلاش برای رفع آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف مددکاران و مشاوران در میان خانواده‌های تحت حمایت این نهاد تلاش جهت تغییر نگرش و ترغیب مددجویان در جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان است ، افزود: یکی از بزرگ‌ترین موانع جهت خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت مقاومت این افراد جهت اجرای طرح اشتغال است.

قائم‌مقام کمیته امداد کردستان افزود:  عدم اعتمادبه‌نفس و خودباوری و عدم حس مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی افراد تحت حمایت از دلایل عدم تمایل خانواده‌های تحت حمایت جهت اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی است که مددکاران و مشاوران این نهاد وظیفه‌دارند نسبت به تغییر نگرش و ایجاد انگیزه خانواده‌های تحت حمایت باهدف  توانمندسازی ایجاد اشتغال  پایدار برای آنان  تلاش کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند ، گفت: ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار، بیش از دو هزار نفر دختران بازمانده از تحصیل بین ۳۰ تا ۴۰ سال، هفت هزار دختر در سن ازدواج ۱۵ تا ۳۰ سال، ۶ هزار کودک یتیم و بی‌سرپرست، ۱۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو و ۴۰ هزار سالمند  جزو افرادی هستند که تحت حمایت این نهاد هستند.

طاهری گفت: این افراد جزو اولویت‌های خدمت‌رسانی هستند که از سوی مددکاران و مشاوران خانواده این نهاد باید موردتوجه وِیژه باشند  و در اولویت خدمت‌رسانی قرار گیرند.

وی در پایان گفت: مشاوران و مددکاران خانواده این نهاد باید در کنار خدمات این نهاد از ظرفیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی، کلینیک‌ها و بخش خصوصی در جهت اثربخشی بیشتر خدمات این نهاد به مددجویان و خانواده‌های تحت حمایت بهره‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز