خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبرداد:

رهاسازی۲ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه بچه‌ماهی در منابع آبی‌استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۹۱۴۸

مدیرامورشیلات و آبزیان سازمان‌جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه اعتبارات اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تولید آبزیان ایجاد کرده است، اظهار داشت: از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی ۲ میلیون و۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی استان کردستان رهاسازی شده است.

به گزارش‌ایلنا، رحمان میرزایی‌افزود: این بچه ماهی‌ها در راستای بازسازی ذخایرآبزی در منابع آبی استان رها سازی شده اند.

مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هر سال براساس مطالعات انجام شده برروی منابع آبی استان رهاسازی بچه ماهی ها انجام می شود.

وی تاکید کرد: این رها سازی امکان تولید ۵ هزارتن ماهی گرماآبی از خانواده کپورماهیان را فراهم می‌کند، بچه ماهی‌های رهاسازی شده از نوع کپور معمولی، کپور علفخوار، فیتوفاگ و بیگ هد هستند.

رحمان میرزایی خاطرنشان کرد: صید و استحصال ماهی از این منابع ابی به وسیله ۶ تعاونی صیادی با ۴۷۸ نفر صیادسالانه صید می شود.

مدیر امور شیلات و ابزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تاکید بر اینکه اعتبارات اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تولید ابزیان ایجاد کرده است اظهار داشت:از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی ۲میلیون و۶۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع ابی استان کردستان رهاسازی شده است.

وی یاداورشد: افزایش تخصیص اعتبارات اقتصاد مقاومتی در حوزه شیلات نقش ارزشی در تثبیت شغل و تولید آبزیان دارد ادامه این روند تضمینی در افزایش تولید گوشت ماهی در استان کردستان است. خواهد داشت.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: استان کردستان از ظرفیت خوبی در راستای تولید ماهی برخورداراست تثبیت شغل و افزایش تولید باتوجه به تقاضا در بازار با جذب اعتبار می تواندتحولی عظیم در اقتصاد استان ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز