خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد:

650 واحد تولیدی در کردستان فعال و نیمه فعال است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۷۰۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر در استان بالغ بر ۵٤ هزار واحد صنفی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و ۷۸٠ واحد تولیدی که حدود ٦۵٠ واحد فعال و نیمه‌فعال و ۱۳٠ واحد غیرفعال وجود دارد.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی با بیان این مطلب افزود: هدف از تشکیل این جلسه و گردهمایی همفکری و هم‌اندیشی برای برگزاری هرچه بهتر این همایش است.

وی خاطرنشان ساخت: این همایش برای قدردانی و تشکر از واحدهای تولیدی و خدماتی است که حقوق مصرف‌کنندگان را بیشتر رعایت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه در این همایش واحدهایی به عنوان واحدهای برتر معرفی خواهند شد که دارای کالا یا خدمات با برند معتبر و برتر هستند، تصریح کرد: صاحبان کالاها و خدماتی که برند نیستند با رقابتی که در برگزاری چنین همایش‌هایی به وجود می آید، برای تبدیل‌شدن به کالای برتر و ثبت برند معتبر تلاش خواهند کرد.

دره وزمی عنوان کرد: از دیگر اهداف برگزاری چنین همایش های معرفی واحدهای تولیدی و خدماتی است تا مردم و جامعه هدف از تولیدات و نوع خدمات موجود آگاهی یابند.

وی با بیان اینکه باید هدف ما حمایت از تولیدکننده باشد، گفت: باید اول به داشته‌هایمان برسیم و بعد پیگیر نداشته‌هایی باشیم که در آرزوی آن هستیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در حال حاضر در استان بالغ بر ۵٤ هزار واحد صنفی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و ۷۸٠ واحد تولیدی که حدود ٦۵٠ واحد فعال و نیمه‌فعال و  ۱۳٠ واحد غیرفعال وجود دارد.

دره‌وزمی با اشاره به شعار سال ۹٦ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بیان کرد: برنامه ما در سال جاری حمایت از واحدهای تولیدی موجود با ارتقاء سطح کیفیت تولیدات و بروز رسانی تکنولوژی این واحدها است.

وی در ادامه افزود: این حمایت‌ها در راستای رونق تولید بیشتر انجام خواهد گرفت تا بتوانند بازار خوبی پیدا کنند چرا که اگر کالا از لحاظ کیفیت قابل قبول نباشد بازار خود را از دست خواهد داد.

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان‌کرد: ساده‌ترین کار برای حمایت از واحدهای تولیدی، معرفی آنها به مردم است.

دره‌وزمی با بیان اینکه تنها راه حضور در بازارهای مختلف و تبدیل شدن به یک برند معتبر را رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط واحدهای تولیدی دانست و افزود، جهت آشنایی واحدهای تولیدی استان با مزایایی تبدیل شدن به برند، حضور و شرکت این واحدها در چنین همایش ها و گردهمایی ها است.

وی افزود، مبارزه با قاچاق فقط در سطح ارز مطرح نیست. بلکه با خرید محصولات داخلی می‌توانیم گام مهمی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداریم و وظیفه خود را به عنوان یک شهروند کردستانی در راستای حمایت از  محصولات تولید داخل ادا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: همه ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که با حمایت از کالای داخلی در واقع از اشتغال پایدار و آبادانی کشورمان سهیم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز