خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۹۱

معاون برنامه ریزی و بودجه استانداری کردستان گفت: با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه و مشوق های حمایتی که دولت برای سرمایه گذاری دراین منطقه درنظر گرفته؛ سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی از آمادگی این منطقه برای پذیرش سرمایه گذاران بومی و کشوری خبر داد.

 وی با اشاره به سفر یزدانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور به بانه در دی ماه سال گذشته و بازدید ایشان از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان افزود: در جریان سفر ایشان به بانه مقرر شد که ظرف شش ماه آینده عملیات اجرایی احداث منطقه ویژه اقتصادی بانه آغاز و زمینه حضور سرمایه گذاران در این منطقه اقتصادی فراهم شود.

فیروزی گفت: بعد از سفر ایشان اقدامات مناسبی انجام شد بطوریکه؛ منطقه ویژه اقتصادی بانه دارای ردیف اعتباری مشخصی در بودجه سالانه کشور شد که اعتبار آن با توجه به نیاز تامین خواهد شد.

وی تایید مصوبه زیست محیطی؛ تامین برق و سایر زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی بانه را از جمله اقدامات موثر در این راستا طی چند ماه گذشته برشمرد.

فیروزی با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال خاطرنشان کرد؛ با توجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی بانه نقش مهمی در تولید و اشتغال خواهد داشت لذا استانداری کردستان به منظور تحقق شعار سال و منویات رهبر معظم انقلاب ایجاد و راه اندازی این منطقه را در اولویت برنامه های کاری خود در سال جدید قرار خواهد داد.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک های صنعتی کردستان؛ اداره صنعت، معدن و تجارت استان و فرمانداری بانه از امروز آماده دریافت تقاضای سرمایه گذاران با اولویت سرمایه گذاران بانه ای؛ کردستانی و کشوری است.

وی در ادامه ضمن دعوت از  سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه گفت: با توجه به موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بانه و مشوق های حمایتی که دولت برای سرمایه گذاری در این منطقه در نظر گرفته؛ لذا سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه از توجیه اقتصادی مناسبی برخوردار است و این فرصتی مناسب برای حضور سرمایه گذاران در بانه می باشد.

وی نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی بانه به بازارچه رسمی سیران بند در بحث صادرات کالا؛ ایجاد گمرک در منطقه ویژه اقتصادی به منظور تسهیل در صادرات و واردات کالا و همچنین بسته های حمایتی دولت در خصوص وارد کردن مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان را از جمله این مزیت ها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز