خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قروه خبر داد:

تشکیل 287 پرونده تخلف اصناف در قروه

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۴۹۳

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قروه از تشکیل 278 فقره پرونده تخلف اصناف در شهرستان قروه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی منتشلو با اشاره به عملکرد 10 ماهه واحد بازرسی و نظارت شهرستان در سال جاری گفت: تعداد کل 4 هزار و 816 بازرسی انجام شده و 278 فقره تشکیل پرونده به ارزش بیش از 4 میلیارد ریال صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: تخلف های صورت گرفته شامل درج نکردن قیمت و نصب نرخ‌نامه به تعداد 105 پرونده، گران فروشی با 79 پرونده، قاچاق با 62 پرونده، کم فروشی به تعداد 15 پرونده، صادر نکردن صورتحساب با 8 پرونده، عرضه خارج از شبکه به تعداد 4 پرونده، رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی با 4 پرونده و یک پرونده هم مختص به تقلب است.

وی تعداد گزارش های رسیده و دریافتی به ستاد خبری واحد نظارت و بازرسی را 258 مورد عنوان کرد و افزود: از تعداد گزارش های دریافتی 152 گزارش به صورت تلفنی، 82 گزارش کتبی، 24 مورد توسط ناظران افتخاری مطرح شد که گزارش های قابل پیگیری 240 مورد بود.

منتشلو مجموع کل کالاهای قاچاق کشف و ضبط شده را به ارزش 97 میلیون و 806 هزار ریال در 69 گشت مشترک و 464 مورد بازرسی با تشکل پرونده برای 62 واحد متخلف برای کالاهای سیگارت و آرایشی و بهداشتی عنوان کرد.

وی در ادامه به آمار بازرسی های حوزه آرد و نان اشاره کرد و گفت: در بازرسی های صورت گرفته با 45 گشت مشترک تعداد 15 پرونده با تخلف کم فروشی به ارزش بیش از 25 میلیون ریال، چهار پرونده تخلف رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به ارزش 10 میلیون ریال و سه فقره پرونده با تخلف عرضه خارج از شبکه به ارزش 38 میلیون و 550 هزار ریال تشکیل شده است.    

تلاش برای حفظ مسافر

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قروه در ادامه به دومین محور نشست کمیته نظارت بر بازار تحت عنوان طرح بسیج سلامت نوروزی و خدمات سفر پرداخت و بیان کرد: تشدید بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و توزیعی و خدماتی با تخلفات احتمالی، نظارت ویژه بر تأمین و توزیع به موقع کالاهای موردنیاز، فعال نمودن ستادهای خبری، استفاده از پتانسیل ناظران افتخاری، پیگیری برگزاری نمایشگاه و فروش فوق العاده و... از جمله برنامه های مدنظر در دست اجرا برای حفظ آرامش مسافران و مردم است.

 منتشلو بر جلب اطمینان مردم در خصوص نظارت و پایش بازار و مسایل بهداشتی و توجه به نیازهای اساسی شهروندان توسط واحدهای صنفی تأکید کرد.

وی در خصوص سد معبر توسط مغازه داران هشدار داد و این مسئله را نوعی تجاوز به حقوق شهروندان و رعایت نکردن مشتری مداری و حقوق شهروندی دانست.

منتشلو همچنین گریزی هم به ساماندهی دستفروشان داشت و بر هدایت آنان به مناطق خاص و دایر کردن مرکزی ویژه برای دستفروشان تأکید کرد و خواهان بسته شدن پرونده دستفروشان یکبار برای همیشه شد.

به گفته وی تمامی اصناف باید به شهروندان اطمینان کامل از وضعیت کالاهای خود دهند تا به رونقی که انتظار دارند برسند و در این میان مردم هم به سود قانونی و شرعی موجود قانع بوده و مراعات وضعیت را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز