خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه خبرداد:

اجرای طرح غربالگری دیابت بارداری در بانه

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۳۶۸

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه از اجرای طرح غربالگری دیابت بارداری ویژه مادران پرخطر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شالباف با اعلام این خبر افزود: دیابت بارداری شایع‌ترین اختلالات متابولیکی زنان در دوران بارداری است که نیاز است با توجه به عوارضی که این دیابت بر روی سلامت مادران و نوزادان دارد، غربالگری شوند.

وی با تاکید بر اهمیت غربالگری در دوران بارداری افزود: دیابت دوران بارداری با داشتند عوارض متعدد بر روی جنین و مادر در کوتاه مدت و بلند مدت ممکن است موجب ابتلا آن ها به فشار خون، دیابت تیپ دو در آینده شود و یا در بسیاری از مواقع موجب مرگ و میر شود.

رئیس مرکز بهداشت بانه ابراز داشت: براساس آمار از ابتدای سال جاری تا به امروز 160 مادر پرخطر در بانه تحت مراقبت هستند که از این تعداد مادر پرخطر 50 الی 60 نفر به علت دیابت بارداری تحت مراقبت و نظر هستند.

شالباف گفت: اجرای پروژه تحقیقاتی بررسی هزینه اثر بخشی در روش‌های مختلف غربالگری دیابت بارداری و مدیریت دیابت بارداری در شهرستان بانه همگام با سایر شهر های کشور" در بحث نجات جان مادران باردار و افزایش سطح پوشش ظرفیت های پیش از بارداری در بانه" از جمله طرح های تاثیرگذار و کارآمد خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز