خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت به ایلنا خبرداد:

آزمایش HIV از زنان باردارهمراه با مراقبت‌های بارداری

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۶۳

آموزش‌ و مشاوره در مورد راههای انتقال و پیشگیری، به افرادی که به هر دلیلی فکر می‌کنند، در معرض این ویروس بوده‌اند، به صورت رایگان و محرمانه ارائه می‌شود.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: ازامسال در ۱۶ استان کشور و در هر استان در۱۰ منطقه پرخطر علاوه بر ارائه خدمات مراقبت بارداری، آزمایش‌های HIV نیز انجام می‌گیرد.

عباس صداقت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه طرح‌های غربا‌ل‌گری را برای گروه‌های در معرض خطر در نظر گفته است، گفت: برای افزایش دسترسی افراد به آزمایش و مشاوره HIV از سال گذشته به طور رسمی تست تشخیص HIV و نظام تشخیص سریع در تمام آزمایشگاه‌ها حتی در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی اجرایی‌ می‌شود.

وی با بیان اینکه تست‌های تشخیص سریع، به صورت اولیه است، اظهار کرد: به این منظور حتما باید آزمایش‌های تاییدی و تاکیدی به دنبال این تست‌های تشخیصی انجام شود.

صداقت ادامه داد: با عرضه تست‌های سریع و کیت‌ها در داروخانه‌ها به روش خودآزمونی مخالف هستیم و افراد برای استفاده از این کیت‌ها باید آموزش حداقلی را دیده باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته در برخی از کشورهایی که شیوع HIV به مراتب بیشتر است، کیت‌های آزمایش سریع HIV به عنوان خودآزمونی در اختیار افراد قرار می‌گیرد اما به دلیل تبعات مثبت و منفی این آزمایش، ارائه کیت‌ها در کشورممنوع اعلام شده است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت یادآور شد: این کیت‌ها از نوع وارداتی ودارای انواع مختلف است و هزینه تمام شده هر کدام به طور متوسط سه تا چهار دلار است که تاکنون به میزان مورد نیاز تهیه و در دسترس مراکز قرار گرفته است.

صداقت خاطرنشان کرد: در حال حاضر دسترسی به این کیت‌ها در مراکز تحت پوشش معاونت بهداشتی و آموزشی علوم پزشکی فراهم است.

به گفته وی افرادی که نیازبه آزمایش HIV و مشاوره دراین زمینه دارند، می‌توانند اطلاعات این مراکز را از سامانه ۱۱۸ دریافت کنند.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت همچنین از انجام آزمایش HIV زنان باردار همراه با مراقبت‌های بارداری خبر داد و گفت: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر پیشگیری از انتقال ویروس HIV از مادر به کودک از امسال در ۱۶ استان کشور و در هر استان در۱۰ منطقه پرخطر علاوه بر اینکه به مادران خدمات مراقبت بارداری ارائه می‌شود، آزمایش‌های HIV نیز انجام می‌گیرد.

به گفته وی آموزش‌ و مشاوره در مورد راههای انتقال و پیشگیری، به افرادی که به هر دلیلی فکر می‌کنند، در معرض این ویروس بوده‌اند به صورت رایگان و محرمانه ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز