خبرگزاری کار ایران

فیروزی تاکید کرد:

پژوهش و تحقیق راهی برای توسعه استان کردستان

معاون استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق گفت: پژوهش و تحقیق راهی برای توسعه استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران و ایده‌پردازان برتر که در استانداری برگزار شد، بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسه حمایت از پژوهشگران و محققان است و باید افکار عمومی در استان به اهمیت پژوهش و فناوری جلب شود.

وی درباره حمایت مراکز علمی از محققین و پژوهشگران اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مراکز هم‌اندیشی در یک‌سال اخیر با برگزاری نشست‌ها، تأثیر به‌سزایی در فضاسازی استان در زمینه تحقیق و پژوهش ایجاد کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان درباره نقش ادارات گفت: آموزش‌وپرورش هم از پژوهشگران جوان حمایت کرده، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، شرکت نمایشگاهی استان و نهادهای غیردولتی  نیز حمایت داوطلبانه از محققان و پژوهشگران داشته‌اند.

فیروزی با تأکید بر اهمیت پژوهش و تحقیق عنوان کرد: پژوهش و تحقیق راهی برای توسعه استان است و فعالان حوزه‌ خصوصی و دولتی باید به نتایج پژوهش‌ها توجه کنند .

وی درباره به‌کارگیری نتایج تحقیقات گفت: باید دستگاه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تولید، به نتایج تحقیق و پژوهش توجه خاصی داشته باشند، برای آن فضاسازی کرده و از نتایج آن بهره‌گیری نمایند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری نیز در این جلسه به بخشی از اقداماتی که در استانداری انجام‌ گرفته، اشاره کرد و گفت: سال 95 استانداری کردستان با انجام پژوهش‌های مطلوب در این حوزه گام‌های مؤثری برداشته‌ شده و تحقیقات زیادی در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انجام‌گرفته و از آنها حمایت‌شده و نتایج تحقیقات مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کد خبر : ۴۴۴۵۱۸