خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تاکید کرد:

خلق فناوریهای جدید با تکیه بر صنایع دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۳۵۹

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لازمه خلق فناوریهای جدید توجه صنایع دانش بنیان و رفتن به سمت صنایع نوین است.

به گزارش ایلنا، علی اصغر توفیق با اشاره به اهمیت سیاستگذاری در بخش های آموزش و پژوهش، فناوری، صنایع نوین و فناوری اطلاعات تصریح کرد: دراین راستا تمامی هدف گذاریها باید با برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد.
وی گفت: پژوهشها و آموزشها باید ماموریتگرا باشدو ضرورت دارد بستر سازی لازم در این خصوص انجام پذیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه اقدامات در نظر گرفته شده باید در جهت کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت توجه به کاهش وابستگی و توسعه بازار باشد خاطرنشان کرد: از این رو نیازمندیم تا در بخش فناوریهای نو و صنایع پیشرفته بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه نوآوری در محصول و در فرایند بسیار حائز اهمیت است ابراز امیدواری کرد؛ با خلق فناوریهای جدید و رفتن به سمت تجاری سازی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و صنایع نوین بتوانیم در توسعه هر چه بیشتر این مسیر کمک کنیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به سیاستهای اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری افزود: دراولین بند از این سیاستها به موضوع فعالسازی همه امکانات علمی کشور بمنظور توسعه کارآفرینی اشاره شده است.
وی افزود: همچنین در این سیاستها مقوله ‌اقتصاد دانش بنیان، اجرای نقشه علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری آورده شده است که همه این موارد گویای جایگاه و اهمیت پرداختن به صنایع نوین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز