خبرگزاری کار ایران

انسداد ۲۷ حلقه چاه غیر مجاز در قروه

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۷۲۱

رئیس اداره منابع آب قروه از مسدود شدن ۲۷ حلقه چاه غیر مجاز در قروه خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباد بشیری در نشست حفاظت از منابع آب در شهرستان قروه با بیان وضعیت نامناسب آب در این شهرستان اظهار داشت: میزان بارندگی در سال جاری در شهرستان قروه ۷ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به افت آب های زیرزمینی در دشت قروه گفت: از ۲۹ سال پیش تاکنون ۲۲ متر آب زیرزمینی افت کرده و کسری مخزن آن ۵۹.۵ میلیون متر مکعب می باشد.

رئیس اداره منابع آب قروه افزود:  میزان افت آب های زیرزمینی  در دشت دهگلان به مقدار ۳۶.۶ متر با کسری مخزن ۵۴۳ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گفته بشیری در سال جاری ۲۷ حلقه چاه غیر مجاز مسدود و ۱۲۴ متخلف در حوزه منابع آب شهرستان به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی شده اند.

وی در ادامه از راه اندازی سامانه سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب تا پایان آذر ماه سال جاری خبر داد و گفت: کاهش مراجعات مردم به ادارات، ثبت درخواست های مردم در حوزه منابع آب، کاهش سلیقه در مسائل مختلف و نظارت و رصد فعالیت های مربوط به حفاظت و بره برداری از منابع اب از جمله مزایای این سامانه می باشد.

بشیری تخصیص اعتبار به موقع جهت اجرای پروژه های طرح احیاء ، ترویج و ترغیب کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب طلب در رعایت الگوی کشت، تعامل و اطلاع رسانی در خصوص آگاهی بخشی در زمینه نحوه برخورد با سامانه، تعامل هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی را از جمله در راستای صیانت و حفاظت از منابع اب عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز