خبرگزاری کار ایران

با موضوع طبیعت و محیط زیست؛

رونمایی از سه کتاب کردی و فارسی در سروآباد

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۴۲۵

رونمایی از سه کتاب کردی و فارسی در سروآباد سه کتاب کردی و فارسی با موضوع طبیعت، محیط زیست و حفاظت از محیط زیست در شهرستان سروآباد رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور فرماندار سروآباد، مشاوران استاندار کردستان و ائمه جمعه در محل سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سروآباد برگزار شد، از زحمات و خدمات احمد نظیری نویسنده و پژوهشگر نامی شهرستان سروآباد تجلیل و قدردانی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت عنوان کتاب توسط نویسندگان شهرستان تالیف و به چاپ رسیده است، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سروآباد حامی نویسندگان و شاعران این شهرستان بوده است .

خالدی با اشاره به اینکه این اثار در زمینه های قرآنی، شعر، رمان، کودک و داستان نویسی به رشته تحریر درآمده است، افزود: کتاب شعر کردی" چولکه و چیا" نوشته کامیل داوری یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کردی در استان کردستان بوده است.

مشاور استاندار کردستان نیز در این مراسم بر ایجاد زمینه و بسترلازم برای تحقق توسعه فرهنگی در جامعه تاکید کرد و افزود: لازمه توسعه پایدار در هر کشوری توسعه فرهنگی است.

عباس احمدی با بیان اینکه  توجه به نخبگان فرهنگی جامعه  ضروری است اظهار داشت: بدون توجه به نخبگان فرهنگی امکان توسعه فرهنگی وجود ندارد بنابراین باید شرایط و بستر مناسب برای شکوفا کردن استعداد ها و ظرفیت های نخبگان فرهنگی در جامعه فراهم شود.

به گفته وی افزایش سطح مطالعه در جامعه یکی از پایه های اصلی توسعه فرهنگی است و تا زمانی که خود مردم پای کار نیایند و به کتاب و کتابخوانی توجه نکنند توسعه فرهنگی اتفاق نخواهد افتاد.

در پایان این آیین  ازسه کتاب شامل کتاب شعر کردی " چولکه و چیا" نوشته کامیل داوری، و مجموعه کتاب شعر کردی" ئه سرین" نوشته هاوژین دهقانی  و کتاب " عدالت پول" به زبان فارسی نوشته مریم نیک روا رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز